پروژه مرکز داده شرکت ملی حفاری ایران تکمیل می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شرکت ملی حفاری ایران از پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجرای مراحل نهایی و تکمیل پروژه مرکز داده این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا اسکندری‌نیا امروز (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در بیان برنامه‌های در حال اجرا و پروژه‌های آینده این مدیریت گفت: ارتقای سامانه‌های رادیویی و مخابراتی دستگاه‌های حفاری و اردوگاه‌ها و استقرار کامل سامانه گزارش روزانه خدمات جنبی حفاری برای همه سرویس‌ها از برنامه‌های در حال اجرای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود: تأمین، نصب و راه‌اندازی سامانه ورودی و خروجی الکترونیکی برای مراجعان، کارکنان و خودروها در سطح شرکت به‌صورت یکپارچه با سامانه تردد و تأمین و استقرار سامانه هوشمند حمل‌ونقل و مکان‌یابی ناوگان ترابری شرکت، از دیگر برنامه‌های پیش‌ روست.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری ایران، در تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه اظهار کرد: بهینه‌سازی ارتباط ماهواره‌ای دکل‌های حفاری با هدف بالا بردن سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه‌های مخابراتی، تأمین و استقرار سامانه مکانیزه خدمات غذایی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای اردوگاه همه دستگاه‌های حفاری و روزآمد کردن سامانه مکاتبات اداری موسوم به «پرگار» برای ارتقای سطح خدمات از جمله اقدام‌های تحقق‌یافته است.

اسکندری‌نیا در همین زمینه به توسعه و استقرار سامانه بارنامه الکترونیکی با همکاری اداره حراست و درخواست‌های امور مسافرت با همکاری مدیریت خدمات، کاربست سامانه مدیریت درخواست و تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای تعهدات به کارفرمایان پروژه‌های حفاری مرتبط با فاوا شامل تجهیزات سخت‌افزاری، خدمات مخابرات، اینترنت و... ، ارائه خدمات انتقال برخط اطلاعات حفاری بر اساس استانداردهای روز در کنار مدیریت خدمات ویژه حفاری، به‌روزرسانی سامانه حقوق و دستمزد کارکنان پیمانکاری با نگاه به طرح طبقه‌بندی مشاغل (HRM) و تأمین زیرساخت مورد نیاز و استقرار سامانه ستاد در سطح شرکت اشاره کرد.

وی گفت: در حوزه امنیت اطلاعات نیز ایمن‌سازی زیرساخت تبادل داده و مخابرات بر اساس اسناد بالادستی و استانداردهای ملی و بین‌المللی با هدف اطمینان از تداوم کسب‌وکار و تلاش برای استقرار کامل استاندارد بین‌المللی ایزو ۲۷۰۰۰ (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات) و تدوین و به‌کارگیری روش‌های اجرایی مرتبط در کنار روش‌های اجرایی مصوب از اقدام‌های مستمر و مؤثر صورت‌گرفته در این مدیریت است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری ایران، با این توضیح که این مدیریت زیرمجموعه معاونت فنی و مهندسی و دارای پنج اداره شامل اداره طراحی و توسعهICT، پشتیبانی فناوری اطلاعات، خدمات و عملیات فنی مخابرات، شبکه و زیر ساخت و خدمات و پشتیبانی امور اداری است، اظهار کرد: فعالیت‌های اصلی و مأموریت سازمانی مدیریت فاوای شرکت، بررسی، نیازسنجی،  تأمین و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی و ارائه سرویس‌های دیتا و مخابرات، توسعه، تأمین و پشتیبانی سامانه‌های عمومی و تخصصی حفاری و نگهداری و پشتیبانی زیرساخت‌های موجود و برقراری امنیت زیرساخت‌ها و سامانه‌هاست.

کد خبر 452137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =