سهم ایران در بازار روسیه می‌تواند ارتقا یابد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم کاهش موانع صدور مجوزهای صادرات تصریح کرد: سهم ما در بازار روسیه به‌طور حتم می‌تواند ارتقا یابد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه (۲۹ دی‌ماه) در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه با مغتنم شمردن دیدار با ایرانیان خارج از کشور گفت: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان اقتصادی در این جلسه ارائه دادند، آسیب‌شناسی بسیار خوبی انجام شده بود اما ما نیازمند آسیب‌زدایی و رفع مشکلات هستیم.

وی با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری تصریح کرد: احساس این بود که اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک وجود دارد.

رئیس‌جمهوری افزود: بخشی از این دیدار به مسائل مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخش دیگر به نقش قدرتمند ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین‌المللی مرتبط بود.

رئیسی گفت: برداشت از این دیدار و گفت‌وگو این بود که مسئولان هر دو کشور به‌دنبال رفع مشکلات و توسعه روابط هستند.

وی از تلاش اعضای دولت برای رفع مشکلات صادرات یاد و تصریح کرد: باید تولید و صادرات قابل پیش‌بینی باشد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند با پیش‌بینی در این حوزه فعالیت کنند. ریسک‌پذیری درست است، اما تا حدودی باید اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد تا فعالان این حوزه دچار خسارات نشوند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت تسهیل صادرات، گفت: بعضی از اقدام‌ها برای اصلاح نظام اقتصادی در آغاز راه است که بخشی از آنها خود را در بودجه ۱۴۰۱ نشان خواهد داد.

رئیسی با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری روسیه گفت که سهم ایران در بازار این کشور به‌طور حتم می‌تواند ارتقا یابد.

وی از افزایش سطح روابط با بعضی از کشورها در ماه‌های گذشته یاد کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد به همت بازرگانان کشور و مسئولان، صادرات افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری به بعضی از اظهارنظرها پیرامون ارتباط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم اتفاق می‌افتد، توجه به ظرفیت‌هایی است که پیش‌تر مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی قرار گرفته بود.

رئیسی با تأکید بر اینکه سیاست ما سیاست متوازن با نگاه به همه دنیاست، اظهار کرد: اراده ایران و روسیه فعال‌سازی ظرفیت‌های هر دو کشور است.

کد خبر 452160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =