معادن و پالایشگاه‌ها به سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌ها افزوده می‌شوند

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: گروه صندوق‌ها برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری‌ها و با هدف ایمنی اقتصادی و پولی، ورود به کسب‌وکار در حوزه معادن و پالایشگاه‌ها را مدنظر دارد.

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری‌ها حتی در حوزه انرژی ضروری است.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در ایران و ذخایر کشف‌شده، افزود: به‌منظور توسعه اقتصادی گروه صندوق‌ها، کارگروه مطالعاتی و فنی حوزه معادن و پالایشگاه‌ها ایجاد شده و کار خود را آغاز کرده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: مطالعات منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد حوزه انرژی به‌خصوص در مباحث انرژی‌های نوظهور به‌شدت به عوامل محیطی و فناورانه وابسته است و به تبع آن، آینده بازار کسب‌وکارهای حوزه انرژی به این عوامل وابسته خواهد بود. از این رو گروه صندوق‌ها از هم‌اکنون باید سبد سرمایه‌گذاری‌ها را متنوع کند.

بیات تصریح کرد: حوزه معادن و پالایشگاه‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند قادر هستند سبد سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها را از منظر اقتصادی و پولی قدرتمند و ایمن کنند، از این رو در افق ۱۴۰۴، فعالیت در این زمینه محور توجه قرار گرفته است.

کد خبر 452302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =