راهبردی تازه برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی در شرکت مهندسی و توسعه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: فرصت‌های بسیاری برای ایجاد بهبود و پیشرفت در مدیریت پروژه‌های این شرکت با راهبرد جدید برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی وجود دارد که باید با بهره‌گیری از الگوهای معتبر جهانی و استفاده حداکثری از شایستگی‌های درون و برون‌سازمانی به وضع مطلوب برسانیم.

فرصت‌های بسیاری برای ایجاد بهبود و پیشرفت در مدیریت پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با راهبرد جدید این شرکت برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی وجود دارد که باید با بهره‌گیری از الگوهای معتبر جهانی و استفاده حداکثری از شایستگی‌های درون و برون‌سازمانی به وضع مطلوب در این موضوع مهم، دست یابیم.

>>> بیشتر بخوانید؛

ایران صادرکننده خدمات انرژی به اروپا می‌شود

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی نظام مدیریت پروژه که با حضور مدیران، مجریان و رؤسای امور در محل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد، ضمن تشریح راهبرد جدید شرکت، برای اجرای پروژه در عرصه بین‌المللی، دستیابی به این مهم را مستلزم ارتقای استانداردهای مدیریت پروژه خواند و گفت: شرکتی که قصد کنشگری در تراز بین‌المللی را دارد، باید رویکرد خود نسبت به راهبری پروژه را تغییر دهد و با دید ملی به پروژه‌های جاری شرکت بنگرد و کیفیت و مطلوبیت لازم برای صنعت گاز کشور را رقم بزند.

وی ادامه داد: همه ذی‌نفعانی که در فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت نقش‌آفرین هستند، باید شایستگی‌های مورد نیاز را در خود ارتقا دهند تا سرانجام، شرکت نتایج مطلوب را در فرآیند مدیریت پروژه کسب کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تأکید بر اهمیت آسیب‌شناسی وضع موجود، اظهار کرد: در همه مراحل و مسائل مرتبط با مدیریت پروژه شامل تدوین متن و مفاد پیمان، امضای قرارداد، ایجاد حس تعلق در مشاوران و طرح‌ها، بروز تأخیرها، پیش‌بینی خطرها، تعدیل‌ها و برآوردها، فرصت‌هایی برای تغییر و بهبود وجود دارد که عارضه‌یابی و تحلیل درست این فرآیندها، بهبود سیستم مدیریت پروژه شرکت را در پی خواهد داشت.

توسعه پایدار، از قابلیت‌های مدیریت پروژه

نوشادی تصریح کرد: این پروژه از پروژه‌های مهمی است که بر اساس برنامه پنج ساله شرکت تعریف شده و گام مهمی برای شناخت کامل وضع موجود، قابلیت‌های مدیریت پروژه و موانع و مشکلات اجرای پروژه‌های شرکت است و نتایج آن سبب تعریف دقیق‌تر برنامه‌های بهبود همسو با توسعه پایدار قابلیت‌های مدیریت پروژه می‌شود.

وی نخستین گام در توسعه ظرفیت‌های مدیریت پروژه در سازمان را ارزیابی دقیق از وضع جاری و شاخص‌های وابسته به آن دانست و گفت: امروزه توجه به نحوه مدیریت تغییرات سازمانی از جمله مسائل بسیار مهمی است که سازمان‌های سرآمد و پیشرو توجه ویژه‌ای به آن دارند، زیرا تغییرات سازمانی از جنس تغییرات فرهنگی است و در نتیجه پیچیدگی و حساسیت خاصی دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: برای اعمال هرگونه تغییر سازمانی به مقدماتی نیاز است که بدون در نظر گرفتن آنها، ایجاد تغییر با چالش‌ها و مقاومت‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد که در نهایت سبب شکست می‌شود، به همین دلیل آگاهی از نحوه مدیریت تغییرات سازمانی برای مدیران، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

براساس این گزارش، امور پژوهش و فناوری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با هدف تسهیل در اجرای پروژه آسیب‌شناسی مدیریت پروژه، این نشست را با موضوع «مدیریت تغییر سازمانی» برگزار کرد و نکات مهمی مانند چرخه حیات تغییر، عوامل کلیدی موفقیت در ایجاد تغییر و موانع بالقوه در این مسیر، بحث و بررسی شد.

کد خبر 452408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =