گازرسانی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته (پنجم بهمن‌ماه) ۷۷۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده و با عبور از موج سرما در کشور و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به روز گذشته ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

محمدرضا جولایی در این باره به خبرنگار شانا گفت: مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۱۲ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۸۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۸۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۶ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: البته این کاهش مصرف پایدار نیست و گاز تخصیص‌داده‌شده به نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش ۱۴ درصدی و گازرسانی به صنایع عمده کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش شانا، طبق اعلام جواد اوجی، وزیر نفت مصرف گاز طبیعی در دوم بهمن‌ماه رکوردی تازه ثبت کرد و به ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده رسید که با تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، اما استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان و مدیریت مصرف است.

گازرسانی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

کد خبر 452487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =