صادرات ۳۴۵ هزار تن گاز مایع از بندر سیراف پارس

مجری بندر سیراف پارس از صادرات ۳۴۵ هزار تن گاز مایع پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد روز چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه) در جریان بازدید هیئتی از معاونت سیاسی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، با اشاره به آغاز بهره‌برداری از بندر سیراف پارس در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ گفت: از ابتدای بارگیری و صادرات گاز مایع در بندر سیراف پارس تاکنون ۱۲ کشتی بارگیری و در مجموع  ۳۴۵ هزار تن گاز پروپان و بوتان به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیون دلار، بارگیری و صادر شده است.

وی ظرفیت بارگیری گاز مایع در اسکله شماره یک گاز مایع این بندر را ۵ هزار مترمکعب در ساعت اعلام کرد و گفت: اسکله شماره ۲ با ظرفیت مشابه اسکله شماره یک نیز که مراحل ساخت و تکمیل آن در حال انجام است، تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مجری بندر سیراف پارس با بیان اینکه این پایانه ظرفیت دریافت محصولات گاز مایع و گوگرد تولیدی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه کنگان واقع در پارس ۲ را دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر، طبق طراحی انجا شده، در مجموع سالانه امکان صادرات  ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تن گاز مایع از طریق اسکله‌های بارگیری گاز مایع بندر فراهم می‌شود.

معتمد با اشاره به اینکه تأسیسات بخش خشکی پارس ۲ با چند رشته خط لوله در مجموع به طول ۸۵ کیلومتر به بندر سیراف پارس متصل هستند، افزود: اکنون محصولات تولیدی پالایشگاه فازهای ۱۹ و پتروپالایش کنگان در بندر دریافت و صادر می‌شود و مقرر شده تا پایان ماه جاری نیز گاز مایع تولیدی پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیز از این بندر صادر شود.

وی با بیان اینکه بندر سیراف دارای دو انبار ذخیره‌سازی گوگرد هریک به ظرفیت ۴۳ هزار تن است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال با بهره‌برداری از یک سوله ذخیره‌سازی، امکان دریافت گوگرد تولیدی پالایشگاه‌های پارس ۲ در این بندر محقق می‌شود.

کد خبر 452493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =