آغاز انتقال دومین برج تقطیر متانول یکپارچه ساخت داخل به سایت سیراف

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی گفت: عملیات انتقال برج LP Methanol به‌عنوان دومین برج تقطیر یکپارچه واحد متانول سیراف انرژی که از سوی مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده در حال انجام است.

حسن ذوالفقاری به خبرنگار شانا گفت: برج تقطیر T-5002 با ۴۱۵ تن وزن، ۸ متر قطر و ۶۵ متر ارتفاع از سوی شرکت فاتح صنعت کیمیا ساخته و اکنون عملیات انتقال آن آغاز شده است و نصب آن در ناحیه تقطیر بخش فرآیندی این پتروشیمی انجام می‌شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تقویت و حمایت بیشتر از پروژه‌های در حال ساخت صنعت پتروشیمی، بیان کرد: پارسال طراحی، ساخت و انتقال برج T-5003 به سایت با ارتفاع ۷۰ متر به‌عنوان بزرگ‌ترین برج یکپارچه تقطیر متانول پایان یافت.

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی همچنین به تکمیل ساخت تجهیزات مبدل‌های حرارتی از سوی تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و افزود: طراحی، ساخت و انتقال این تجهیزات به وزن ۷۱۰ تن از سوی شرکت تاشا پایان یافته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در ماه‌های آینده عملیات نصب این تجهیزات هم‌زمان با برج‌های ناحیه تقطیر انجام می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه عمده‌ترین مانع و نگرانی در مسیر پیشرفت این پروژه، تأمین منابع مالی است، اظهار کرد: امید داریم با تخصیص منابع مالی، خون تازه‌ای در رگ‌های این پروژه جریان یابد و بتوانیم در زمان مناسب این طرح ملی را به بهره‌برداری رسانیم.

پتروشیمی سیراف انرژی با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول در شهرستان دیر در حال ساخت است که بخش عمده‌ای از تجهیزات این پتروشیمی از سوی تولیدکنندگان داخلی تأمین خواهد شد.

کد خبر 452727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =