اتحادیه اروپا نمی‌تواند گاز روسیه را جایگزین کند

رئیس مؤسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل روسیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قادر نیست جایگزینی برای گاز وارداتی از روسیه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر دینکین، رئیس مؤسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل روسیه اظهار کرد که اگر مسکو تصمیم به کاهش یا توقف عرضه گاز بگیرد، اتحادیه اروپا نمی‌تواند جایگزینی واقعی برای این کشور پیدا کند و این مسئله سبب بحران انرژی عمده‌ای در اروپا خواهد شد.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر مذاکره بروکسل با آمریکا، قطر و آذربایجان برای واردات گاز این کشورها در صورت توقف عرضه روسیه، گفت: این‌طور فکر نمی‌کنم. آنها امیدوار بودند از آمریکا هم گاز طبیعی مایع‌شده دریافت کنند که انجام نشد.

رئیس مؤسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل روسیه تصریح کرد که اعمال تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در وهله نخست به اقتصاد اروپا ضربه می‌زند. تعلیق خرید هیدروکربن‌ها از روسیه بحران انرژی اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

دینکین گفت: همه بیانیه‌های اتحادیه اروپا درباره اعمال احتمالی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به‌دلیل شرایط اوکراین تحریک تبلیغاتی افکار عمومی است و واقعیت ندارد.

وی اظهار کرد: این تحریم‌ها بدون چراغ سبز واشنگتن اعمال نمی‌شوند.

کد خبر 452753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =