۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
  • کد خبر: 452754
افزایش ۹ درصدی فرآورش گاز در پالایشگاه فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم اعلام کرد که این مجموعه با انجام اقدام‌های پایه‌ای، موفق به افزایش ۹ درصدی فرآورش این سوخت پاک در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: اکنون که در اوج سرمای زمستان هستیم، این شرکت مطابق ظرفیت اسمی خود عملیاتی است و توان فرآورش گاز تا سقف ۱۲۵ میلیون مترمکعب در روز را نیز دارد.

وی اجرای پروژه تفکیک فازی در شرکت پالایش گاز فجرجم را از مهم‌ترین عوامل رشد فرآورش تولید گاز در این شرکت دانست و افزود: این پروژه که اکنون یک سال از اجرای آن می‌گذرد، تحول مهمی برای پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با اشاره به کیفیت گاز دریافتی عسلویه و خشک بودن این گاز، تصریح کرد: تفکیک فازی به ما کمک کرد با وجود این چالش، همچنان تولید ال‌پی‌جی و میعانات گازی در شرکت پالایش گاز فجر جم در سطح مطلوبی باشد.

نجفی با پراهمیت خواندن پروژه تفکیک فازی در این شرکت، تأکید کرد: امروز پس از یک سال دستاوردهای این پروژه بسیار محسوس است و موضوع افزایش فرآورش گاز تنها یکی از این دستاوردهاست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به پروژه مهم دیگری که به افزایش فرآورش تولید در این شرکت کمک کرده است، اظهار کرد: پروژه تعمیرات اساسی شرکت نیز مطابق هر سال به‌خوبی و با کیفیت فنی بالایی بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرا شد، انجام تعمیرات اساسی با کیفیت، همراه با رعایت تمامی الزام‌های اچ‌اس‌ئی، سبب اطمینان از تولید حداکثری پالایشگاه در فصل زمستان شده و بدون شک فرآورش ایمن گاز و افزایش تولید، مدیون اجرای این پروژه مهم نیز است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: این شرکت اکنون نزدیک  ۱۲ میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه دارد و الزامات اچ‌اس‌ئی در همه حوزه‌ها، تبدیل به الگویی در سطح شرکت ملی گاز ایران شده است.

نجفی در پایان گفت: خوشبختانه امروز با اتکال به خداوند متعال و تلاش مجموعه نیروی انسانی، پالایشگاه فجرجم طبق برنامه خود و مطابق ظرفیت اسمی عملیاتی است و افتخار می‌کنیم تلاش کارکنان این شرکت، گرمابخش خانه‌های مردم در زمستان سرد است.

کد خبر 452754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =