برنامه جدید پیگرانی هوشمند و نوسازی تجهیزات و خطوط لوله انتقال نفت

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با بومی‌سازی، استفاده از تولیدات داخلی و توان شرکت‌های دانش‌بنیان، درصدد پیاده‌سازی برنامه جدید پیگرانی هوشمند و نوسازی تجهیزات و خطوط لوله نفت کشور هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، سلمان خزایی با تبریک چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردها و اقدام‌های حوزه معاونت فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران پرداخت و گفت: این معاونت اهمیتی ویژه دارد و درگاه ارتباطی فنی و تجهیزاتی با مناطق دوازده‌گانه شرکت است و دارای هشت زیرمجموعه بوده که تخصص‌های فنی را پشتیبانی می‌کند، از آن جمله، حوزه‌های مهندسی مکانیک، کنترل و ابزاردقیق، برق و قدرت، ساختمان و تأسیسات، برنامه‌ریزی و تعمیرات، خوردگی، تعمیرات خطوط لوله و بازرسی فنی، قسمت‌های تشکیل‌دهنده این معاونت هستند.

وی مهم‌ترین برنامه‌ این معاونت را تقویت بیش از پیش حلقه ارتباطی این معاونت با مناطق ذکر و بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که به این منظور در دست اجراست، بومی‌سازی و داخلی‌سازی بسیاری از قطعات صنعتی اعم از توربین، پمپ‌ها، کمپرسور و... است، همچنین تجهیزات مربوط به خطوط لوله که در این زمینه زحمات بسیار زیادی کشیده شده است و قصد داریم این برنامه را ارتقا دهیم و از توان تولیدکنندگان داخلی تا حد ممکن استفاده کنیم و ان‌شاءالله به نقطه‌ای برسیم که بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در صنعت انتقال نفت، از تولیدات داخل کشور باشند.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، تنوع تجهیزات ثابت و دوار در صنعت انتقال نفت را با توجه به قدمت ۷۰ ساله آن بسیار زیاد دانست و اظهار کرد: از عمر برخی تجهیزات و بسیاری از توربین‌ها قریب به ۶۰ سال می‌گذرد که سبب فرسودگی و مستهلک شدن قطعاتی از این تجهیزات شده است و درصدد هستیم با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌، این قطعات در داخل ساخته شود. در این مسیر فعالیت‌های زیادی انجام شده است، اما تا سرمنزل مقصود راه زیادی مانده است و ان‌شاءالله در آینده این تجهیزات را ارتقا می‌دهیم.

خزائی با تأکید بر اینکه افزون بر تجهیزات، قدمت بعضی از خطوط لوله نیز بالاست، بیان کرد: با توجه به نقش مؤثر پیگرانی هوشمند در نگهداری خطوط لوله، تعمیرات پیشگیرانه و جلوگیری از نشتی‌ها و پارگی خطوط، در نظر داریم با شناسایی شرکت‌های داخلی توانمند که در عرصه پیگرانی هوشمند خدمات ارائه می‌کنند و استفاده از دانش و تجربه آنها، به‌ویژه بخش دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، برنامه جدید پیگرانی هوشمند را عملیاتی کنیم که بی‌شک برای شرکت مفید و برای این شرکت‌های ایرانی نیز تجربه خوبی است.

وی تأکید کرد: به غیر از توجه به نوسازی تجهیزات دوار مکانیکی، تأمین تجهیزات الکتریکی از شرکت‌های داخلی مدنظر داریم از دانش و تجربه این شرکت‌ها با سپردن تولید ماشین‌های الکتریکی و الکتروموتورهایی با دو سطح ولتاژی متوسط ۶ کیلوولت و ولتاژ معمولی ۳۸۰ وات (که به‌صورت موتورهای الکتریکی کوچک در صنعت انتقال نفت وجود دارند) استفاده و از آنها پشتیبانی کنیم تا تقویت شوند.

کد خبر 452817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =