قزاقستان به‌دنبال افزایش تحویل خوراک به پالایشگاه‌هاست

قزاقستان با هدف مقابله با مشکل توزیع سوخت از شرکت‌های خارجی فعال در میدان‌های نفتی این کشور خواست از صادرات نفت بکاهند و خوراک بیشتری روانه‌ پالایشگاه‌ها کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، قزاقستان از شرکت‌های خارجی مجری طرح میدان‌های نفتی اصلی این کشور خواسته است برای تقویت صنعت پالایش نیاز بازار داخلی را تأمین کنند تا بتواند با افزایش قیمت سوخت که موج اعتراض‌های ماه ژانویه را به همراه داشت مقابله کند.

بولات آکچکولاکوف، وزیر انرژی قزاقستان گفت: این کشور نمی‌تواند مقدار پالایش را بدون دریافت خوراک از شرکت‌های خارجی افزایش دهد، میدان‌های نفتی تنگیز، کاشاگان و کاراچاگاناک تحت رهبری این کنسرسیوم هستند.

این میدان‌ها اکنون نفت تولیدی خود را صادر می‌کنند.

یک منبع نزدیک به یکی از کنسرسیوم‌ها گفت: وزارت انرژی قزاقستان به‌دنبال تأمین منابع برای دو تا سه سال آینده است، اما نسبت به پاسخ مثبت مجریان طرح تردید دارد.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت‌های صادراتی دو یا سه برابر بیشتر از قیمت‌های داخلی است، اظهار کرد: در حال بررسی این مسئله هستیم، اما شک دارم که بتواند سودآور باشد.

حدود ۶۳ درصد نفت قزاقستان از میدان‌های تنگیز، کاشاگان و کاراچاگاناک برداشت می‌شود اما بر اساس شرایط قراردادهای مشارکت در تولید، مجریان طرح می‌توانند همه نفت تولیدی را صادر کنند.

کد خبر 452925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =