ارزیابی مثبت رئیس کل بانک مرکزی از بازارهای جهانی و قیمت نفت

رئیس کل بانک مرکزی ضمن مطلوب ارزیابی کردن چشم‌انداز بازارهای جهانی و قیمت نفت، گفت: این شرایط سبب افزایش عرضه ارز شده است.

به گزارش شانا به نقل از صدا و سیما، علی صالح‌آبادی شامگاه یکشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، بازار ارز را مطلوب و باثبات ارزیابی کرد و گفت: بازار ارز از ابتدای سال وضع خوبی داشته و در بخش حواله‌ها و اسکناس ارز، عرضه‌های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به عرضه‌های انجام شده طبیعی بود که بازار ارز نوسان چندانی نداشته باشد و شرایط متعادل باشد، افزود: مشکلی در تامین ارز نداریم و چشم‌انداز بازارهای جهانی و قیمت نفت بسیار خوب است که سبب افزایش عرضه ارز شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال، ۲۵ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده و با توجه به اینکه عرضه در کل پارسال ۱۷.۶ میلیارد دلار بوده، نشان‌دهنده رشد ۴۳ درصدی است.

صالح‌آبادی اظهار کرد: مشکل عرضه ارز نداریم، اما ارز ترجیحی در چارچوب مصوبه‌ها تأمین می‌شود و برای تامین ارز ترجیحی هم مشکلی نداریم.

وی وضع سال آینده و رشد اقتصادی، تورم و بازار ارز را بهتر از امسال پیش‌بینی و اعلام کرد: با فرض تداوم شرایط موجود (تداوم تحریم) و با وضع صادرات و روند تورم سال کنونی، سال آینده سال بهتری خواهد بود.

کد خبر 453005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =