۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
  • کد خبر: 453007
ترس از محدودیت عرضه، قیمت نفت را افزایش داد

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۴ و ۲۲ دقیقه امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) با ۶۰ سنت افزایش به ۹۳ دلار و ۸۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۵ سنت افزایش به ۹۲ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه)، ۹۳ دلار و ۲۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۹۲ دلار و ۳۱ سنت بود.

قیمت‌های نفت امروز افزایش یافت و شرایط روانی بازار از افزایشی بودن قیمت‌ها حکایت دارد زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند که عرضه جهانی نفت با توجه به افزایش تقاضا همچنان محدود باشد و نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران و ایالات متحده آمریکا نادیده گرفته شد.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی در این باره گفت: با توجه به پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری مبنی بر اینکه قیمت نفت برنت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد و عرضه جهانی همچنان محدود می‌ماند، روند تغییر قیمت‌ها همچنان افزایشی است زیرا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) به اهداف تولید خود نرسیده است و ایالات متحده تولید خود را افزایش نمی‌دهد.

کد خبر 453007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =