رایزنی‌های ایران با اعضای اوپک‌پلاس به‌ویژه روسیه ادامه می‌یابد

سفیر ایران در مسکو ضمن تأکید بر واقع‌بینانه بودن و تضمین منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، گفت‌وگوهای تهران و مسکو در قالب ائتلاف اوپک‌پلاس را بسیار مهم برشمرد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، کاظم جلالی روز جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) در یک نشست خبری ویدیوکنفرانسی به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت رایزنی‌های تهران و مسکو در قالب ائتلاف اوپک‌پلاس - اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک - اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها و رایزنی‌ها ادامه یابد.

وی افزود: ایران در نشست‌های وزارتی اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس حضوری مؤثر و فعال دارد و تهران در این قالب به رایزنی‌ با کشورهای عضو همچون گذشته ادامه می‌دهد.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم رایزنی‌های ایران و روسیه به‌ویژه در قالب توافق اوپک‌پلاس بسیار مهم بوده است و این رایزنی‌ها می‌تواند در دوره کنونی هم ادامه یابد.

جلالی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در صورت موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، ایران چه قیمتی برای نفت انتظار دارد، گفت: قیمت نفت به مؤلفه‌های بسیاری از جمله عرضه و تقاضا، اراده خریدار و فروشنده بستگی دارد و این شرایط  در قالب توافق‌ها و برنامه‌هایی در اوپک و اوپک‌پلاس مشاهده می‌شود.

وی گفت: مجموع این شرایط بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارند، بنابراین معتقدیم قیمت نفت باید واقع‌بینانه باشد و منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را تأمین کند.

کد خبر 453313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =