نمایشگاه نفت اهواز؛ فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در سالی که تحت عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نمایشگاه صنعت نفت می‌تواند فرصت مناسب و تازه‌ای برای عزمی راسخ در پشتیبانی از تولید داخل باشد.

به گزارش شانا، عبدالله عذاری اهوازی در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت جهش تولید که با تحقق آن همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر می‌یابد و شاهد اشتغال پایدار، کاهش بیکاری، رونق صادرات، درآمد ارزی و کاهش تورم خواهیم بود، اظهار کرد: افزون بر اینها استقلال اقتصادی در کشور به‌وجود می‌آید و این موضوع سبب عزت ملی است.

وی افزود: صنعت نفت امروز با تغییر رویکردهایی در حال پیشروی و ترقی است که بی‌شک مصادیق عینی آن در دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان قابل مشاهده است. در سالی که با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسب و تازه‌ای برای عزمی راسخ در پشتیبانی از تولید داخل باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، صنعت نفت کشور در حال گام برداشتن به‌سمت فناوری محور شدن است و حرکت در این مسیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شتاب بیشتری به خود گرفته و به‌طور قطع دستاوردهای آن بیش از پیش برای ملت بزرگ ایران قابل لمس خواهد بود.

ضرورت ایجاد زمینه لازم به‌منظور نقش آفرینی سازندگان و تأمین کنندگان داخلی

عذاری اهوازی اعلام کرد: رویکرد مشترک دولت و وزارت نفت، دربرگیرنده رونق تولید، رشد اقتصادی، تعمیق و توسعه ساخت داخل است که پیشروی آن در قالب نقش‌آفرینی بخش خصوصی متبلور خواهد شد. بنابراین با اعتمادی که نسبت به ظرفیت‌های بومی وجود دارد باید زمینه لازم برای نقش‌آفرینی سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی برای پیشبرد و تحقق شعار سال بیش از پیش فراهم شود.

وی ادامه داد: نفت در تولید ناخالص ملی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم سهم قابل‌توجهی دارد که با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، بهره‌مندی این صنعت از فناوری و دانش‌های روز را به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل کرده و سیاست‌گذاری در این مسیر بر عهده وزارت نفت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و دیپلماسی انرژی از ویژگی‌های صنعت نفت آن هم با سابقه‌ای بیش از یک‌صد سال در ایران محسوب می‌شود که رفع نیازهای آن ضمن رعایت اصول بهره‌وری، در گرو همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی است.

عذاری اهوازی بیان کرد: بنابراین تأکیدهای مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر ساخت داخل و ارتقاء اقلام تولیدی مورد نیاز، راهبردی است که می‌تواند این صنعت را در شرایط کنونی به اهداف و چشم‌اندازهایی که ترسیم شده، نزدیک‌تر کند و در نهایت با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، شاهد تضمین مستمر منافع ملی باشیم و راه‌اندازی کمیته کالاهای ساخت داخل و کالاهای بار نخست گویای همین موضوع است.

برداشت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون بدون وقفه ادامه دارد

وی درباره برداشت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون گفت: شرکت نفت و گاز اروندان نیز به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران همسو با سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از ساخت داخل، تلاش دارد تا برداشت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون را با اقتدار و بی‌وقفه ادامه دهد، این مأموریت شرکت نفت و گاز اروندان در حالی اهمیتی ویژه‌ دارد که سرعت و دقت در عملیات برداشت، ارتباط مستقیمی با منافع ملت ایران دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: توسعه میدان‌های نفتی سهراب، سپهر و جفیر بخش دیگری از مأموریت‌های شرکت نفت و گاز اروندان است که با تکیه بر دانش علمی و توان شرکت‌های داخلی، برنامه‌ریزی شده و زمینه‌ای برای ظهور پدیده‌های صنعتی عظیم در غرب کارون را فراهم آورده است که می‌تواند الگویی کم‌نظیر در تاریخ صنعت نفت را به ثبت برساند.

عذاری اهوازی گفت: مسئولیت شرکت نفت و گاز اروندان به‌دلیل همزیستی میدان‌های نفتی موجود با تالاب بین‌المللی هورالعظیم حساسیت و ویژگی متفاوتی با دیگر شرکت‌های نفتی کشور دارد و باید توجه داشت که آلایندگی جنبه انکارناپذیر صنعت نفت است بنابراین به‌کارگیری روش‌های روزآمد دنیا برای جلوگیری از آسیب به این تالاب با ارزش، همواره در اولویت ما قرار دارد.

وی ادامه داد: به‌همین منظور، همکاری‌های این شرکت با سازندگان و پیمانکاران داخلی باید با درک از شرایط ویژه فعالیت‌های نفتی و اولویت‌های تعریف شده در این منطقه باشد. به این معنی که اجرای مأموریت‌های محوله به نفت و گاز اروندان همسو با حفظ منافع ملت ایران در برداشت از میدان‌های مشترک و به‌کارگیری از تجهیزات با کیفیت به‌منظور جلوگیری از بروز آلایندگی‌های احتمالی و تضعیف کننده تالاب هورالعظیم است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در منطقه جنوب کشور مشتاق است به‌بهانه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز زمینه توسعه همکاری‌های خود با بخش خصوصی را فراهم کند.

عذاری اهوازی در پایان گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا سازندگان تجهیزات داخلی به ارائه توانمندی‌های خود بپردازند و با شناسایی نیازهای صنعت نفت، برای رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار اقدام به برنامه‌ریزی کنند که این موضوع به‌رفع چالش‌های پیش‌آمده در حوزه اقتصاد کشور منجر می‌شود.

کد خبر 453011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =