نگاه ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی به ساخت داخل، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات

دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران در میان شرکت‌های مجموعه‌ وزارت نفت، بیشترین همکاری را با شرکت‌ها و سازندگان داخلی داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحمزه حسنی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه با بیان نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در حمایت از شرکت‌ها و سازندگان داخلی، اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با نگاه بسیار بالغ و دقیق به ساخت داخل و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، سهم بسیار بزرگی در حمایت از سازندگان و توانمندی داخل دارد.  

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با نگاه راهبردی به نیازهای فناورانه و با رویکردی مهم بتوانیم زنجیره‌ تأمین را در داخل کشور شکل دهیم و تا حد ممکن نیازهای بسیار مهم و ضروری را برطرف کنیم.

دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: فضای نوآورانه و بومی‌سازی بیش از آن‌که نیازمند منابع مالی باشد، نیازمند شبکه و ایجاد شبکه‌سازی بین دو طرف است.

حسنی افزود: حضور چنین نمایشگاه‌هایی در قطب انرژی کشور کمک می‌کند تا مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی فهم دقیق‌تر و نزدیکتری به توانمندی داخل پیدا کنند و به این ترتیب، فرصت همکاری بسیار مناسبی بین دو طرف حاصل می‌شود.

وی گفت: بخش بسیار قابل توجه و بالایی از انرژی کشور اکنون از سوی مجتمع گاز پارس جنوبی در حال تأمین است، از این رو نگاه راهبردی ویژه‌ای باید به این مجتمع بزرگ داشته باشیم و نیازهای فناورانه مجتمع را در داخل کشور تامین کنیم. حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان قطعات و تجهیزات، مسیر رشد و شکوفایی این شرکت‌ها را هموار و انگیزه سازندگان داخلی را بالا برده است. 

دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از کالای ساخت داخل کشور، تصریح کرد: حمایت از محصولات داخلی، اولویت نخست مجتمع است؛ امید است همه مدیران در شرکت‌های صنعتی و ... با عمل به این اصل، سبب رشد اقتصادی و توسعه کشور شوند.

کد خبر 453019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =