عملیات اجرایی ۴ پروژه هلدینگ خلیج‌فارس به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آغاز عملیات اجرایی ۲ مگاپروژه هرمز و الماس و طرح‌های PDH پتروشیمی پارس و بهبهان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسگری امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست و در جمع خبرنگاران، این نمایشگاه را نمایشگاهی در تراز جهانی خواند و افزود: برگزاری این نمایشگاه کمکی شایان به ارتقای کیفیت محصولات، افزایش همکاری شرکت‌ها با یکدیگر می‌کند و این رویداد محلی برای گفت‌وگو و تبادل‌نظر و دانش است.

وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» در اسفندماه امسال، اظهار کرد: ساخت داخل موضوعی حیاتی برای اقتصاد کشور است و به‌صورت جدی ساخت داخل در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: دشمنان از دیرباز به دنبال این بودند که ایران کشوری خام‌فروش باشد، یعنی نفت خود را بفروشد و محصولات فرآوری شده با قیمت بالاتر را از آنها بخرد، اما تحریم‌ها یک لطف ناخواسته دشمن به ما بود که در صنعت به‌صورت جدی هم به دنبال ساخت داخل برویم و هم به سمت فرآوری محصولات نفتی در داخل کشور خود با استفاده از توان داخل برویم.

علی‌عسگری تصریح کرد: ساخت داخل امروز به خواست و عزمی جدی در صنعت تبدیل شده است و تنها شعار نیست و می‌توان گفت ساخت داخل در این جنگ اقتصادی به‌ویژه در صنعت پتروشیمی موضوعی حماسی است.

وی تأکید کرد: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اقدامی غیرتمندانه برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و کاری ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: هر شرکت توانمند دانش بنیانی که بخواهد در پایین‌دستی پتروشیمی فعالیت و اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی کند از حمایت‌های خاص گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برخوردار خواهد بود و به زودی جزئیات این حمایت‌ها را اعلام خواهیم کرد.

علی‌عسگری همچنین درباره زمان آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه این گروه گفت: این شرکت برای آغاز عملیات اجرایی دو مگاپروژه الماس ماهشهر، هرمز عسلویه و دو طرح PDH پتروشیمی پارس و بهبهان آماده است و در آینده نزدیک این اتفاق مهم خواهد افتاد.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز کشور به ویژه در فصول سرد و تأکید وزارت نفت بر توسعه میادین گازی، گفت: گروه خلیج فارس باوجود اجرای دو مگاپروژه مهم، طرح‌های درون مجتمعی، تمرکز ویژه بر صنایع پایین‌دستی و پروژه‌های زیر ۱۰۰ میلیون دلاری اما متکثر، در توسعه میدان‌ها نیز ورود خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در این مسیر برای افزایش توان خود و افزایش ظرفیت حمایتی، با تأمین مالی از داخل و جذب سرمایه‌های خارج از کشور، توان خود در سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت را بالاتر خواهیم برد.

کد خبر 453069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =