ضرورت تأمین خوراک پتروشیمی بندر امام/ تأسیس شهر پایین‌دستی در ماهشهر

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر تأمین کامل خوراک مجتمع پتروشیمی بندر امام تأکید کرد و گفت: به دنبال ایجاد یک شهر پایین‌دستی در ماهشهر هستیم.

به گزارش شانا به نقل از صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) در جریان بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی بندر امام با تقدیر و تشکر از زحمات مهندسان، کارشناسان و کارگران، همچنین مدیران پتروشیمی بندر امام گفت: پیوند پتروشیمی بندر امام با صنایع پایین‌دستی زمینه‌ساز یک‌تحول بزرگ است و اگر کار به پایین‌دستی سپرده شود زمینه‌ساز یک اتفاق انقلابی است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که یک شهر پایین‌دستی در ماهشهر ایجاد کنیم،‌زیرا در این منطقه هم خوراک و هم نیروی انسانی وجود دارد، اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین کارها در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس باید تأمین کامل خوراک مجتمع پتروشیمی بندر امام باشد و برای این مهم، کارگروهی ایجاد خواهیم کرد تا مشکل خوراک را حل کنیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: برای رفع این مشکل اگر نیاز به سرمایه‌گذاری جدید هم باشد، انجام خواهیم داد.

۱۰ درصد ظرفیت کل صنعت پتروشیمی در ماهشهر

حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام هم در این بازدید با بیان اینکه این مجتمع بیش از ۱۰ درصد از ظرفیت کل صنعت پتروشیمی و ۲۵ درصد عملکرد گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به خود اختصاص داده است، گفت: امروز ۸۳۰۰ نفر در پتروشیمی بندر امام مشغول کار هستند و معتقدیم این نیروی انسانی ماهر، توانمند و دلگرم است که می‌تواند ما را به اوج برساند و به توسعه مجتمع شتاب دهد و باید با رفع دغدغه‌های آنها کاری کنیم.

وی با اشاره به تنوع رابطه قراردادی کارکنان با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و برخی تفاوت‌ها در طبقه‌بندی و پرداخت‌ها، خواستار اجرای سیستم جامع جبران خدمات در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام درباره برنامه‌های تحولی در حال اجرا در این مجتمع پتروشیمی، اظهار کرد: قدمت پتروشیمی بندر امام و برخی مشکلات فنی ناشی از این قدمت، ما را وادار کرد به سمت نوسازی و تحول مجتمع در قالب برنامه پتروشیمی بندر امام جدید برویم که کارهای بسیار خوبی در این خصوص با همت شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان مجتمع انجام شده است.

رستمی گفت: امروز پتروشیمی بندر امام در نگهداری و تعمیرات به یک الگو در سطح گروه و حتی صنعت تبدیل شده، خوشبختانه نوسازی واحدهای کیمیا و بسپاران انجام شده و نوسازی فرآورش نیز در حال انجام است.

کمبود خوراک، چالش بزرگ پتروشیمی ماهشهر

محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید و زنجیره تأمین گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این بازدید با اشاره به ظرفیت ۶.۵ میلیون تنی پتروشیمی بندر امام، چالش بزرگ این مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و گفت: پتروشیمی بندر امام مهم‌ترین شرکت ما از نظر زیرساختی است و باید هم به فکر رفع این کمبود خوراک باشیم.

بیژن چگنی، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با تمجید از اقدام‌های انجام‌شده در پتروشیمی بندر امام، گفت: این مجتمع برای صنعت به لحاظ پشتیبانی و تأمین خوراک سایر مجتمع‌ها و قدمت نقش پدری دارد، از این رو بازسازی و چابک‌سازی پتروشیمی بندر امام و توجه به کارکنان این مجتمع لازم و ضروری است.

کد خبر 453261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =