صرفه‌جویی ۱۱ درصدی با اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران گفت: توسعه گازرسانی در مناطق مختلف کشور به پایان خود نزدیک شده و باید به سمت افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات بهتر همچنین بهینه‌سازی مصرف با توسعه هوشمندسازی سامانه‌ها گام برداریم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی در نشست آموزشی سامانه داده مکانی GIS که با حضور نمایندگان گاز استان‌های گیلان، اصفهان، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان در محل شرکت گاز استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: GIS به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم هوشمندسازی، می‌تواند تا حد زیادی به تحقق این مهم کمک کند.

وی ادامه داد: هوشمندسازی باید در طول زنجیره تامین گاز از ابتدای استخراج تا انتهای تحویل و حتی مصرف گاز توسط مشترکان انجام شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صرفه‌جویی ۱۱ درصدی با اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف موتورخانه مشترکان خانگی و تجاری، تصریح کرد: برای استمرار و پایداری جریان گاز مشترکان در حوزه‌های مختلف مصرف، باید روی دو مسئله بهینه‌سازی و هوشمندسازی تمرکز ویژه شود.

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن تبیین نقشه راه فناوری اطلاعات این شرکت، از عزم شرکت گاز استان گیلان برای حرکت به سمت کیفی‌سازی خدمات با استفاده از دانش و فناوری‌های نو خبر داد.

وی درباره پروژه داده مکانی شرکت گاز استان گیلان، گفت: پیاده‌سازی پروژه پایگاه داده مکانی این شرکت در سال ۱۳۹۵ آغاز و تاکنون ۷۷ درصد پیشرفت داشته، ضمن آن که اطلاعات لازم در سامانه IGN شرکت ملی گاز ایران تغذیه شده است.

براساس این گزارش، این نشست آموزشی طی چهار روز از دهم  لغایت ۱۳ بهمن‌ماه امسال، در محل شرکت گاز استان گیلان و با همت واحد فنی و مهندسی این شرکت برگزار شد.

کد خبر 453096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =