شرکت‌های نفت خزر و پتروایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت‌های نفت خزر و پتروایران در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پترو ایران، تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های نفت خزر و توسعه پتروایران امروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز به امضای مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر و سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران رسید.

با توجه به تجربه‌های دو شرکت در حوزه بالادست صنعت نفت در این تفاهم‌نامه بر توسعه همکاری‌ها، امکان‌سنجی و مطالعه موردی و تکمیل چاه‌ها و تجهیزات سرچاهی، درون‌چاهی و انتقال هیدروکربن از بستر دریا با شناور پالایشی (FPSO) تأکید شده است.

شایان ذکر است در این تفاهم‌نامه دو طرف توافق کردند نسبت به آزمایشی طولانی‌مدت چاه‌های بلوک ۶ در بخش میانی دریای خزر که در عمق ۷۰۰ متری بستر دریا و در فاصله تقریبی ۲۳۲ کیلومتری از تاسیسات ساحلی شرکت نفت خزر در منطقه بهشهر مازندران است همکاری کنند و بر انجام عملیات اکتشافی و توسعه در بلوک‌های دارای اولویت حوزه خزر جنوبی که مطالعات آن پیش از انجام شده است تأکید شده است.

شایان ذکر است این تفاهم‌نامه پس از تشکیل کمیته همکاری و انجام مطالعات کارشناسی به تفصیل در ۷ بند تنظیم شده و مقرر است هر دو طرف در حیطه تجربه‌های و تخصص‌های مورد نیاز برای توسعه و بهره‌برداری از خزر جنوبی همکاری داشته باشند.

کد خبر 453126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =