صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد ریالی در نفت و گاز آغاجاری با بومی‌سازی قطعات

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد ریالی با بومی‌سازی قطعات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این شرکت در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضائی‌پور در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ گفت: سال ۱۳۹۹ با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی موفق به بومی‌سازی قطعات مربوط به تجهیزات و ماشین‌آلات به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شدیم که بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال نیز همین آمار در دسترس است، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه،کارشناسان این شرکت با بهره‌گیری از روش مهندسی معکوس موفق شدند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات کلیدی را که دانش آنها در اختیار شرکت‌های اروپایی و غربی بود بسازند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه درباره کارهای این شرکت در حوزه محیط زیست به طرح جمع‌آوری گازهای اسیدی پالایشگاه بیدبلند ۲ و تزریق آن به میدان آغاجاری اشاره کرد. 

قضائی‌پور درباره اقدام‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز گفت: در ۱۰ ماه امسال خدمات این شرکت از طریق امکانات و منابع داخلی در شهرهای همجوار تأسیسات بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از طریق مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران تاکنون بیش‌ از ۱۲۷ پروژه توسط این مدیریت در شهرهای امیدیه، آغاجاری، بهبهان (زیدون)، رامشیر و رامهرمز (ابوالفارس)، بهمئی به ارزش ۱۳۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری درباره ویژگی‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری توضیح داد: این شرکت با دارا بودن سه مرکز انتقال نفت بوستر شماره ۱، بوستر شماره ۲ و تلمبه‌خانه ممزوج در واقع شاهراه و مرکز انتقال چهار گرید نفتی سبک، سنگین، فوق‌سنگین و نفت‌ سنتزی به‌شمار می‌رود  که در نوع خود بی‌نظیر است.

قضائی‌پور با اشاره به توانمندی نهفته در تأسیسات عملیاتی اعلام کرد: تأسیسات شرکت آغاجاری با تاریخ تولید نفت در کشور ما عجین شده زیرا ما تأسیساتی در یک گستره زمانی از دهه ۴۰ شمسی در اختیار داریم که کماکان زیر نظر بهره‌برداری شرکت هستند.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری وجود دارد که همواره سعی‌ کردیم از این ظرفیت‌ها به‌منظور رسیدن به اهداف مدنظر استفاده کنیم و می‌توان گفت شرکت آغاجاری به‌مثابه یک مگاصنعت تلقی می‌شود که در زمینه‌های برق، آب‌رسانی و بهره‌برداری از منابع نفتی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در زمینه تولید از میدان‌های نفتی نیز گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد ظرفیت تأسیسات فعال است و در یک برنامه زمان‌بندی تا فروردین سال آینده به‌صورت کامل عملیاتی می‌شوند.

کد خبر 453168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =