حمایت تمام‌قد مناطق نفت‌خیز جنوب از سازندگان داخلی/ ضرورت توجه به مباحث نرم‌افزای در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر حمایت تمام‌قد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از سازندگان داخلی تأکید کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا از مباحث سخت‌افزاری فاصله گرفته و به سمت نرم افزارها و ابزار دقیق برویم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین امضای قرارداد حفاری میدان نفتی بینک و در آخرین روز نمایشگاه صنعت نفت اهواز اظهار کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه حدود ۱۰ قرارداد میان شرکت‌های نفتی و سازندگان داخلی شده و از سوی دیگر تعهدهای برای ساخت و تولید بعضی از کالاهای مهم در این صنعت داده شده است.

وی با بیان اینکه تولید بسیاری از قطعات مهم در این حوزه در مرز دانش قرار دارد و راه زیادی تا تولید آنها نمانده است، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم تا از مباحث سخت‌افزاری فاصله گرفته و به سمت نرم‌افزارها و ابزار دقیق برویم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به امضای قرارداد بین شرکت ملی حفاری ایران و توسعه پتروایران گفت: این قرارداد نشانه حمایت تمام‌قد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از شرکت‌های داخلی است، با نگاه به این قرارداد می‌توان پی‌برد که اصل «ما می‌توانیم» به فعل تبدیل شده است.

دانشی با بیان اینکه میدان بینک یک میدان خاص است و ما با امضای این قرارداد وارد مرحله ازدیاد برداشت از این مخزن پیچیده شده‌ایم، تصریح کرد: شاید تحریم‌ها سختی‌های بسیاری بر بدنه جامعه تحمیل کرده باشد، اما از سوی دیگر نیز سبب شده است تا به خودکفایی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف همچون صنعت نفت برسیم.

در آخرین روز از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰، قرارداد تأمین دستگاه حفاری ۳۵ فتح در میدان نفتی بینک بین شرکت‌های توسعه پترو ایران و ملی حفاری ایران امضا شد.

طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان بینک از طرح‌های توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که به شرکت پتروایران واگذار شده است.

کد خبر 453234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =