بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ پروژه گازرسانی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ پروژه گازرسانی در دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا، استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که تا پیش از سال ۱۳۵۷ از گاز طبیعی بهره‌مند نبود و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه گازرسانی به این استان کلید خورد. اکنون نیز پروژه‌های متعددی در قالب نهضت گازرسانی در جریان است.

رضا پنجابی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه گازرسانی در این استان، اظهار کرد: تاکنون در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان ۴۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گازرسانی اجرایی شده است و بیش از ۱۰۵ هزار مشترک جزء و عمده از جمله چهار واحد نیروگاهی از این انرژی پاک بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه روند توسعه گازرسانی و خدمات‌رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان، شرکت گاز ۲۰ پروژه گازرسانی با اعتبار ۳۸۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کرده و به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف گازرسانی به شهر اسماعیل‌آباد و ۹۳ روستای حومه شهرستان خاش برای بهره‌مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی، آغاز عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف گازرسانی به ۲۱ واحد صنعتی واقع در محور زاهدان- خاش، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) سازمان حمل بار و مسافر شهرداری زاهدان و گازرسانی به ۶۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در ۱۰ روستای محدوده شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور به‌منظور بهره‌مندی ۳۱۰۰ خانوار ساکن از گاز طبیعی از جمله طرح‌هایی است که در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته پنجابی، گازرسانی به ۱۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع به‌منظور بهره‌مندی پنج واحد تولیدی در محور دوربن زاهدان، گازرسانی به ۳۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع برای بهره‌مندی ۱۷ متقاضی عمده و واحد تولیدی مستقر در محور زاهدان – کرمان، گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای خواهران به طول ۶ کیلومتر به‌منظور بهره‌مندی ۴۰ گلخانه، گازرسانی به واحد تولیدی مینوشرق زاهدان با مصرف ۲۵۰۰ مترمکعب بر ساعت، همچنین گازرسانی به محورهای کوره‌داران ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع برای بهره‌مندی ۳۰ واحد تولیدی از دیگر پروژه‌هایی است که در این مدت اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: گازرسانی به شهرک صنعتی ایرانشهر به طول ۹ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف بهره‌مندی ۴۰ واحد تولیدی/ صنعتی، گازرسانی به کارخانه بافت بلوچ به طول چهار کیلومتر برای بهره‌مندی این واحد تولیدی از گاز طبیعی، گازرسانی به نیروگاه ۲۵ مگاواتی رشد آسایش آرتین، گازرسانی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید باهنر زاهدان و گازرسانی به اداره کل زندان‌ها طرح‌های دیگر افتتاح‌شده در استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: از جمله پروژه‌های دیگر نیز می‌توان از گازرسانی به سایت نمایشگاه بین‌المللی، گازرسانی به شهرک غدیر، گازرسانی به شهرک دامداران، گازرسانی به دانشگاه علوم پزشکی، گازرسانی به بیمارستان پارس، گازرسانی به کارخانه آسفالت صبحگاهان سبز امین، گازرسانی به کارخانه ذرت و گازرسانی به کارخانه آسفالت سالم راه سپاهان اشاره کرد.

کد خبر 453312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =