جهان به هر بشکه نفت تولیدشده نیاز دارد

دبیرکل اوپک اعلام کرد که جهان اکنون به هر بشکه‌ای که بتواند به‌دست آورد نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، محمد سانوسی بارکیندو در حاشیه نمایشگاه و همایش بین‌المللی نفت مصر اعلام کرد که به‌طور منطقی خوشبین است که رهبران درگیر در بن‌بست سیاسی بین روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین می‌توانند صلح و ثبات را بازگردانند.

وی افزود: ژئوپلیتیک و سرمایه‌گذاری ناکافی عظیم بازار نفت را هدایت می‌کند و جهان هم‌اکنون به هر بشکه‌ای که بتواند به‌دست آورد نیاز دارد.

دبیرکل اوپک تأکید کرد که کمبود سرمایه‌گذاری چالش بزرگی برای بازارهای نفت است.

قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) پس از تجربه افت بیش از ۳ درصدی در روز معاملاتی پیشین (سه‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) با ارزیابی سرمایه‌گذاران از تأثیر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین بر توازن محدودیت عرضه جهانی نفت خام و در عین حال بهبود تقاضای سوخت ارزیابی، اندکی افزایش یافت.

پس از اعلام عقب‌نشینی نسبی نیروهای روسیه از نزدیکی مرز اوکراین که هنوز توسط ایالات متحده آمریکا تأیید نشده است در عرض یک شب قیمت‌های جهانی نفت خام ۳.۳ درصد کاهش یافت.

خبر روز سه‌شنبه مسکو مبنی بر عقب‌نشینی نسبی نیروهایش از مرزهای اوکراین با ابهام‌هایی روبه‌رو شد، زیرا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که بیش از ۱۵۰ هزار سرباز روس همچنان در نزدیکی مرزها حضور دارند.

تحلیلگران معتقدند فراتر از تنش در اوکراین، بازار نفت همچنان با محدودیت‌هایی روبه‌روست و قیمت‌ها همچنان در مسیر حرکت به سمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه هستند.

کد خبر 453499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =