مصرف نفت اتحادیه اروپا در ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد رسید

اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ را به کمترین مقدار در ۳۰ سال گذشته رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) روز جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) اعلام کرد که مصرف نهایی نفت و فرآورده‌های نفتی در سراسر این منطقه شدیدترین کاهش خود را ثبت کرده است، به‌طوری که تنها در یک سال با حدود ۱۰ درصد کاهش به ۳۱۰ مگاتن معادل نفت (Mtoe) رسید.

دولت‌های اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۲۰ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جابه‌جایی‌ها و سفرها را محدود کردند و این شرایط به کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت‌های حمل‌ونقل مانند گازوئیل و بنزین منجر شد.

استفاده از سوخت جت که در سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد یعنی ۴۸.۲ مگاتن رسیده بود، در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل محدودیت‌های سفر خطوط هوایی و در پی آن لغو پروازها بیش از ۵۶ درصد کاهش یافت.

لوکزامبورگ بیشترین کاهش را در مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی به ثبت رساند، به‌طوری که نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱ درصد افت را نشان می‌دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسیر تلاش برای رسیدن به هدف جاه‌طلبانه به صفر رساندن مقدار انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به‌طور فزاینده‌ای به منابع انرژی بادی، خورشیدی و دیگر انرژی‌های پاک روی آورده‌اند، این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ میلادی برای پوشش ۲۲ درصد از مصرف انرژی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره گرفت.

تأخیر دو ساله در داده‌ها به این دلیل است که یورواستات داده‌های قابل مقایسه جمع‌آوری شده ازسوی مقام‌های بخش آمار را با استفاده از روش‌شناسی هماهنگ پردازش می‌کند.

کد خبر 453584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =