سفر به قطر همسو با فعال شدن ارتباطات کشورهای حوزه خلیج فارس است

رئیس‌جمهوری درباره اهمیت سفر خود به قطر گفت: امیدواریم که این سفر گامی برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (دوشنبه، دوم اسفندماه) پیش از عزیمت به کشور قطر در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دو هدف روابط دو جانبه ما و کشور دوست، برادر و همسایه‌مان قطر و شرکت در ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن دیپلماسی همسایگی به‌ویژه با کشورهای خلیج فارس، افزود: این سفر برای فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها به‌منظور توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه با کشور قطر که با یکدیگر میدان مشترک داریم و همکاری در حوزه انرژی است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت توجه به ارتباطات در حوزه‌های انرژی، به نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز اشاره و تصریح کرد: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از مؤسسان این مجمع هستیم.

رئیسی، ایران، قطر و روسیه را از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در جهان خواند و اعلام کرد: ایران در میان کشورهای صادرکننده گاز، جزو سه کشور مهم در جهان تلقی می‌شود، مذاکراتی که در این باره انجام خواهد شد می‌تواند برای همکاری میان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز گام بزرگی برای همکاری‌ها باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دوجانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی انجام می‌شود، دیدارهایی هم با کشورهای شرکت‌کننده در مجمع داشته باشیم که این دیدارها هم در حد خود قابل‌توجه خواهد بود و امیدواریم که این سفر گامی برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

کد خبر 453708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =