ایستادگی در برابر سلطه‌طلبی‌ها بزرگ‌ترین سرمایه ایران و ونزوئلاست

رئیس‌جمهوری گفت: کشورهایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگ‌ترین سرمایه کشورهای ماست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه (دوم اسفندماه) در حاشیه ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در دیدار با فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر امورخارجه ونزوئلا با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و اتخاذ موضع محکم در مقابل سلطه‌طلبان و امپریالیسم به‌طور حتم به پیروزی خواهد رسید، گفت:‌ یکی از مصادیق اثبات این مدعا ونزوئلاست که با وجود فشارهای شدید، اما با ایستادگی و به پشتوانه حمایت مردم با مقاومت و برنامه‌ریزی بر تحریم‌ها غلبه کرده و امروز شاهدیم که وضع در این کشور رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات با ونزوئلا در زمینه‌های مختلف برنامه دارد، افزود: آمادگی داریم در تغییر شرایط اقتصادی ونزوئلا به نفع مردم در کنار این کشور باشیم. کشورهای منطقه آمریکای لاتین مثال بسیار خوبی از قطعی بودن پیروزی مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌طلبی قدرت‌های جهانی هستند.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: کشورهایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگ‌ترین سرمایه کشورهای ماست. ارتباط کشورهای ما با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافق‌های میان دو کشور هرچه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

شایان یادآوری است که در این نشست و با حضور رئیس‌جمهوری، تفاهم‌نامه انتقال تکنولوژی و همکاری مشترک در زمینه نفت و گاز میان ایران و ونزوئلا توسط جواد اوجی، وزیر نفت و فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر امور خارجه ونزوئلا امضا شد.

کد خبر 453755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =