افزایش فروش نفت از آثار گره نزدن زندگی مردم به مذاکرات است

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت گره نزدن زندگی مردم و همه موضوع‌ها به میز مذاکرات بود، گفت: افزایش فروش نفت و بازگشت پول حاصل از آن بخشی از آثار همین نگاه متوازن است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، سوم اسفندماه) در نشست خبری به سفر رئیس‌جمهوری به کشور قطر اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به قطر دیدارهای دوجانبه‌ای انجام شد و شرکت در مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است که در آینده بیشتر به دستاوردهای این سفر و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهوری به قطر ارتباطی با مذاکرات وین ندارد، افزود: در این سفر سعی می‌شود ضعف‌های گذشته در استفاده از ظرفیت‌های تجاری و دیگر ظرفیت‌ها مانندل سلامت و جام جهانی که می‌تواند بازار گردشگری برای ایران ایجاد کند برطرف شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: متأسفانه در گذشته از ظرفیت صادرات غیرنفتی ایران و قطر به‌خوبی بهره‌برداری نشد و در این سفر همسو با فعال‌سازی این ظرفیت‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی نیز از سوی وزیران دو دولت امضا می‌شود که بخش‌هایی از دولت، مکلف به پیگیری اجرای آن هستند.

بهادری‌جهرمی درباره واکنش‌ها و انتقادهای مسئولان قبلی به این دولت که با وجود مخالف بودن با مذاکرات قصد به نتیجه رساندن آن را دارند، افزود: یکی از سیاست‌های دولت گره نزدن زندگی مردم و همه موضوع‌ها به میز مذاکرات بود و دولت سعی کرد به همه موضوع‌ها نگاه متوازن داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: افزایش فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن بخشی از آثار همین نگاه متوازن است و دنیا نیز متوازن به توسعه همکاری‌ها نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع‌های اندکی تا رسیدن به توافق در مذاکرات باقی مانده است، گفت: این موارد اندک نیازمند تصمیم‌گیری از طرف مقابل است و آنها باید در عمل نشان دهند تضمین کافی در این باره می‌دهند.

کد خبر 453820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =