نخستین روز نمایشگاه حمایت از ساخت داخل چه تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد؟

شرکت‌های پتروشیمی خوزستان، اروند، شهید تندگویان، کارون و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس چند تفاهم‌نامه‌های همکاری را در نخستین روز از برگزاری سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ‏ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، روز دوشنبه (دوم اسفندماه) در نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه چهار تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی خوزستان به‌عنوان کارفرما و شرکت‌های طاها قالب توس، فدکو، رایمون سورین پارت، گسترش فناوری خوارزمی به‌عنوان سازندگان داخلی امضا شد. در این تفاهم‌نامه‌ها امکان طراحی و ساخت انواع مبدل‌ حرارتی، سانتریفیوژها و دیگر تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی و انواع کاتالیست‌ پیش‌بینی شده است.

شرکت پتروشیمی اروند نیز چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی در زمینه‌های ساخت مبدل و قطعات برج‌ها، ساخت کمپرسورها، تجهیزات کنترل فشار و مبدل‌های صفحه‌ای امضا کرد.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با شرکت‌های دانش‌بنیان طاها قالب توس، کیمیا لوتوس شیمی، همگام صنعت ایستا اهواز و شیمی پژوهان تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه ساخت کاتینگ روترهای کاترهای پلیمری، ساخت مواد نگهدارنده کولینگ تاور، مهندسی معکوس و ساخت پمپ‌های کولینگ مجتمع و روغن داغ واحد و ساخت کاتالیست پالادیوم بر پایه کربن امضا کرد.

افزون بر این، چهار تفاهم‌نامه بین شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با شرکت‌های طرح و ساخت بینا، خرد صنعت، جابون و شرکت گسترش فناوری خوارزمی در زمینه خرید و تأمین دو دستگاه الکترو کمپرسور، پکیج نیتروژن، تأمین تابلوهای برق فشار ضعیف و متوسط و داخلی‌سازی کاتالیست‌ها امضا شد.

شرکت پتروشیمی کارون نیز به‌عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی با شرکت‌های طیف سایپا، صدرا ماهان، سنتاژ و شگفت افزار در زمینه تولید فوم های پلی یورتان، مهندسی معکوس و ساخت ولوهای باترفلای با آلیاژ اینکول، مهندسی معکوس و ساخت پمپ‌های PFA و ساخت صفحات فیلتراسیون کاتالیست امضا کرد.

با امضای این تفاهم‌نامه‌ها کارون توانست از یک سو ایزوسیانات ایرانی را به صنعت خودرو وارد کند و از سوی دیگر صنعت پتروشیمی را از واردات این نوع پمپ‌ها و کاتالیست‌ها از آلمان بی‌نیاز کند.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از دوم تا چهارم اسفندماه امسال به‌مدت سه روز به میزبانی منطقه آزاد کیش دایر است.

کد خبر 453831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =