تسهیلات بانکی حمایت از سازندگان صنعت نفت ۲.۵ برابر شد

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و بانک صادرات در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان با هدف حمایت از قراردادهای داخلی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، احسان ثقفی در تشریح امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و بانک صادرات، گفت: در نخستین دوره برگزاری این رویداد، تفاهم‌نامه‌ای با بانک صادرات به‌منظور ارائه تسهیلات مالی و اعتباری به قراردادهای ساخت داخلی تجهیزات صنعت نفت امضا شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ تا ۶۵ درصد تسهیلات با امضای این تفاهم‌نامه با هدف ایرانی‌سازی و بومی‌سازی کالا، تجهیزات و قطعات مصرفی مورد نیاز صنعت نفت جذب شده است، تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه جدیدی که امسال و در حاشیه رویداد حمایت از ساخت داخل کیش امضا شده، سقف ارائه تسهیلات با افزایش ۲.۵ برابری از ۲ هزار به ۵ هزار میلیارد تومان و میزان تسهیلات و امتیازات به حوزه ساخت داخل از سوی بانک صادرات افزایش داده شده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از حمایت شبکه بانکی به‌ویژه بانک صادرات از بازگشایی ال‌سی ریالی به‌عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه ساخت داخلی کالا و تجهیزات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یاد کرد و افزود: با توافقی که در حاشیه نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با بانک صادرات انجام شده این بانک از بازگشایی ال‌سی ریالی با هدف تسریع و تسهیل در حوزه ساخت داخلی کالاهای صنعت نفت حمایت کرده است.

شتاب‌بخشی به ایرانی‌سازی

حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات هم در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به پیشرفت‌های خیره‌کننده دانش‌بنیان‌ها، سازندگان و صنعتگران سازنده تجهیزات صنعت نفت، از توسعه همکاری‌های بانک صادرات با سازندگان ایرانی تجهیزات صنعت نفت در سه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با افزایش سقف ارائه تسهیلات به سازندگان ایرانی پیش‌بینی می‌شود مسیر ایرانی‌سازی صنعت نفت در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، تأکید کرد: بانک صادرات آمادگی دارد در چارچوب این تفاهم‌نامه حتی ماهانه تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات صنعت نفت قرار دهد.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به آمادگی برای بازگشایی اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز سازندگان تجهیزات صنعت نفت هم یادآور شد: بانک صادرات آمادگی کامل برای حمایت مالی و اعتباری از قراردادهایی را که در حاشیه سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در حوزه ساخت داخلی کالا و تجهیزات از سوی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امضا می‌شود دارد.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش، از دوم اسفندماه امسال به مدت سه روز به میزبانی منطقه آزاد کیش دایر است.

کد خبر 453832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =