۱۴ توافق‌نامه امضا شده با قطر باید اجرایی شود

رئیس‌جمهوری گفت: در سفر به قطر ۱۴ توافق‌نامه امضا شد که باید از طرف همکاران من در دولت پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در بازگشت از سفر دو روزه به قطر در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دستاوردهای این سفر گفت: این سفر همسو با سیاست همسایگی با دو هدف عمده افزایش اعتماد متقابل و همکاری با همسایگان و سهم ایران در اقتصاد و تجارت منطقه انجام شد.

وی با اشاره به دیدارهای خود با سران کشور قطر افزود: در این دیدارها مسائل دوجانبه، تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و به‌ویژه سرمایه‌گذاری مورد بررسی و بحث قرار گرفت، همچنین ۱۴ توافق‌نامه به امضا رسید که باید از طرف همکاران من در دولت پیگیری و اجرایی شود و مسئولان عالی قطری را هم امیر قطر موظف کرد به‌سرعت کارهای اجرایی این موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها دنبال شود.

رئیس‌جمهوری ضمن اشاره به نشست خود با فعالان اقتصادی در کشور قطر تصریح کرد: فعالان اقتصادی بسیار تمایل برای کار اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران داشتند. از این رو تأسیس دفتر تجاری ایران در قطر باید با سرعت انجام شود. در این دیدار رفع موانع گمرکی و مجوزهای کسب‌وکار مطرح و قرار شد از طریق وزیر صمت در کشور ما و وزیر صنعت قطر که هر دو در نشست حضور داشتند اقدام‌هایی نسبت به رفع موانع تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور انجام شود.

رئیسی با اشاره به دیدارهای خود در حاشیه مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اظهار کرد: مسائل دوجانبه بین ما و همکاری‌هایی که می‌تواند در سطح منطقه و بین‌المللی انجام شود، بحث و بررسی شد.

وی با تأکید بر جایگاه مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز و مصوبات این مجمع افزود: در جهان موضوع انرژی و بحث گاز مسئله محوری است که آنجا هم مورد توجه همه اعضای شرکت‌کننده قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری در مورد دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای حاضر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز، بر پیگیری بحث‌های مطرح شده تأکید کرد و گفت: باورم این است که گزارش‌ها به مردم از کارهای انجام‌شده می‌تواند آنهار را به نتایج این سفرها امیدوار کند.

کد خبر 453844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =