توجه دولت به توسعه روابط منطقه‌ای راه را برای گسترش روابط انرژی باز می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به تقویت سیاست همسایگی، راهبردی است، گفت: توجه دولت بر توسعه روابط منطقه‌ای راه را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی باز می‌کند.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به سفر رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای کابینه به قطر و حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اشاره کرد و افزود: سفر رئیس‌جمهوری به دوحه نشان‌دهنده اراده جدی جمهوری اسلامی برای اولویت بخشی به همکاری با کشورهای همسایه و تقویت سیاست همسایگی است.

وی به دیدارهای رئیس‌جمهوری با همتایان خود در حاشیه نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد و افزود: این دیدارها مسیر را برای گسترش همکاری‌ها و ادامه رایزنی‌ها با اعضای این مجمع فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در جهان امروز، اهمیت انرژی از یک کالای تنها اقتصادی فراتر رفته و به یکی از پایه‌های امنیت کشورها تبدیل شده است. بسیاری از کشورها روابط خود را مبتنی بر آن تنظیم می‌کنند و انرژی محور بسیاری از همکاری‌های دو یا چندجانبه است.

موسوی اظهار کرد: کشور ما با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین ذخایر هیدروکربوری ظرفیت آن را دارد تا به یکی از مهم‌ترین بازیگران در عرصه دیپلماسی انرژی بدل شود. خوشبختانه توجه ویژه دولت سیزدهم بر توسعه روابط منطقه‌ای زمینه مناسبی برای ایجاد همکاری‌های دو یا چندجانبه در حوزه انرژی ایجاد می‌کند.

کد خبر 453899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =