راه‌اندازی نرم‌افزار ویزیت از راه دور در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی

سرپرست مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: همسو با گسترس خدمات پزشکی غیرحضوری، نرم‌افزار پتروویزیت در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در حوزه خدمات پزشکی خانواده و طب کار از سوم اسفندماه راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از بهداشت و درمان صنعت نفت، غلامرضا پیوندی از استقرار و پیاده‌سازی سیستم نرم‌افزار پتروویزیت در عسلویه خبر داد و گفت: یکی از حوزه‌های مراقبت پیشرفته «mobile health» است، یعنی مشاوره روی خط‌های تلفن همراه که جزو خدماتی است که افزایش سلامت کارکنان را به‌دنبال خواهد داشت. به دستور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه این نرم‌افزار مشاوره از راه دور، روی گوشی‌های موبایل از اوایل امسال تهیه و از ابتدای سال در سیستم‌های پزشک خانواده در منطقه بهداشت و درمان تهران به‌صورت پایلوت راه‌اندازی شد.

وی افزود: تصمیم بر این شد که به‌عنوان نخستین مرکز عملیاتی این نرم‌افزار در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شود که در مرحله نخست نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان رسمی و قراردادی با هفت پزشک متخصص طب کار و خانواده در منطقه پارس جنوبی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند تا اطمینان خاطری برای کارکنان مناطق عملیاتی و دوردست فراهم شود.

سرپرست مدیریت اچ‌اس‌ئی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه این طرح منجر به افزایش سطح رضایتمندی جمعیت زیر پوشش خواهد شد، گفت: این طرح برای کل جمعیت زیر پوشش صنعت نفت پیش بینی شده و امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۱ کل مناطق سازمان را زیر پوشش قرار دهیم.

پیوندی اظهار کرد: در شرایط  کووید-۱۹ فرصت خوبی فراهم شد تا در بستر خطوط تلفن همراه و از راه دور خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شود و به طبع در جهت کاهش بار مراجع‌های حضوری در درمانگاه‌ها به‌ویژه در شیوع  ویروس همه‌گیر کرونا این نرم‌افزار بسیار کارآمد و مفید بوده و امکان استفاده مشاوره از راه دور و ابزار تله مدیسین را افزایش داد.

وی تصریح کرد: کارکنان شریف صنعت نفت و خانواده آنان از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توانند با پزشک خود مشاوره‌های تصویری و صوتی را انجام دهند و پزشکان و گروه درمان پاسخگوی آنان هستند.

کد خبر 453879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =