تولید پتروشیمی بوعلی سینا به ۱۱۰ درصد ظرفیت طراحی رسید

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا با تشریح پروژه‌های این مجتمع گفت: حاصل اعتماد به مهندسان و متخصصان داخلی رسیدن تولید مجتمع به ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی است که کم‌نظیر است.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بوعلی‌سینا، اردلان صداقت‌زاده در روز پایانی سومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: پتروشیمی‌بوعلی سینا سومین واحد آروماتیک کشور در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ به تولید با ۱۱۰ درصد ظرفیت رسیده و این حجم از تولید استمرار خواهد داشت و اگر نگوییم در صنایع پتروشیمی این موضوع بی‌نظیر است، باید تأکید کنیم که این حجم مستمر تولید کم‌نظیر است.

وی افزود: در کنار افزایش مستمر تولید در سال‌های گذشته، چندین پروژه ملی در سطح مجتمع داشتیم که واحد شیرین‌سازی به‌عنوان نخستین پروژه، امسال با اعتماد به متخصصان داخل کشور و تجهیزات ایرانی به بهره‌برداری رسید و وارد مدار تولید شد.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی‌سینا در آیین امضای تفاهم‌نامه حمایت از ساخت داخل که با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد: پروژه دیگر مجتمع، مخزن ۲۰۰۱C بود که بار دیگر با اعتماد به متخصصان داخلی از مرحله طراحی، ساخت و نصب آن به شرکت ایرانی سپرده شد و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

صداقت‌زاده ادامه داد: پروژه‌ واحد پارازایلین که در حادثه سال ۱۳۹۵ از مدار تولید خارج شده بود، با اعتماد به متخصصان داخلی نیمه نخست سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و به چرخه تولید کشور بازخواهد گشت.

مدیربازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به تفاهم‌نامه‌های این شرکت با شرکت‌های داخلی در  نمایشگاه حمایت از ساخت داخل اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی امضا کردیم که در راستای سیاست حمایت از تولید داخل به مانند سال‌های گذشته که تفاهم‌نامه‌ها پس از امضا به مراحل قرارداد و تولید رسید، تلاش خواهیم کرد تا حمایت از ساخت داخل و تولید ملی را ادامه دهیم تا سرمایه‌ای از کشور خارج نشود.

نخستین تفاهم‌نامه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با شرکت فاتح صنعت کیمیا به منظور بهره‌برداری از برج ۸۰۰۱ و دو کوره به امضا رسید و مدیربازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا در تشریح این تفاهم‌نامه افزود: برج ۸۰۰۱ با صدمتر ارتفاع، ۱۲۰۰ تن وزن و ۸ متر قُطر برای نخستین بار با حمایت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کشور ساخته شده است که باید اعلام کنیم با اجرای این پروژه از سوی شرکت‌های داخل از خروج ۱۱ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

افزون‌بر این، ساخت کاتالیست اچ‌دی‌اس به یک شرکت دانش‌بنیان و ساخت کاتالیست هیدروژیناسیون‌ بنزین پیرولیز و همچنین کاتالیست واحد زایلین‌ها که پیش از این با حمایت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا داخلی‌سازی شده بود، به یک شرکت دانش بنیان دیگر سپرده شد.

کد خبر 453919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =