«سانتریفیوژ دکانتر» ایرانی پتروشیمی اروند رونمایی شد

سانتریفیوژ دکانتر واحد سوسپانسیون پی‌وی‌سی ساخت ایران که به سفارش شرکت پتروشیمی اروند و برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی اروند، در آیینی همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جزیره کیش، مراحل بومی‌سازی دانش فنی، طراحی و ساخت این تجهیز که پیشتر در انحصار سه کشور بود، از سوی حسن نشان‌زاده مقدم، مدیرعامل پتروشیمی اروند و شرکت سازنده در حضور محسن رضایی، معاون رئیس جمهوری و عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تشریح و ارائه شد.

این تجهیز که مورد استفاده شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، می‌تواند کشور را به‌طور کامل در تولید این نوع تجهیز راهبردی خودکفا و سبب قطع وابستگی صنعت پتروشیمی در این بخش به خارج از کشور شود.

«سانتریفیوژ دکانتر» ایرانی شرکت پتروشیمی اروند که از سوی شرکت همگام صنعت ایستا اهواز بومی‌سازی، طراحی و ساخت شده است، به‌عنوان تجهیز راهبردی در گروهِ تجهیزات جداساز قرار می‌گیرد و در واحدهای فرآیندی شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را به‌عهده دارد. با بومی‌سازی و ساخت این تجهیز در کشور، افزون بر جلوگیری از خروج ارز از کشور تا ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

کد خبر 453950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =