ساخت نسل نو توربوکمپرسور برای به‌کارگیری در پروژه ذخیره‌سازی گاز شوریجه

گروه مپنا در ادامه سلسله اقدام‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی کشور به‌منظور اجرای پروژه تولید برق از گاز خروجی توربین‌ تاسیسات تقویت فشار میزبان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و هیئت همراه بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در این بازدید مدیران گروه مپنا با تشریح تجربه‌ها و سوابق این گروه صنعتی، برای مشارکت در پروژه تولید برق از گاز خروجی توربین‌ تاسیسات تقویت فشار اعلام آمادگی کردند و پس از بحث و تبادل نظر بین دو طرف، مقرر شد مطالعات امکان‌سنجی در یکی از تاسیسات تقویت فشار گاز آغاز شود.

بازدید از مراحل ساخت توربوکمپرسور برای به‌کارگیری در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه - دی که با حمایت‌ شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال اجراست، بخش دیگری از این برنامه بود که پیشرفت این پروژه مهم مورد رضایت کارفرما قرار گرفت.

براساس این گزارش، در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه - دی برای نخستینبار با طراحی ایرانی، کمپرسور با فشار خروجی ۳۳۰ بار استفاده می‌شود که این توربوکمپرسور فراتر از نسل نو کمپرسورهای ۱۳۰۰ PSI است و فشار ۵۰۰۰ PSI را فراهم خواهد کرد.

 در این دیدار یک روزه نیز مدیران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از خطوط تولید شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل، توربین و ژنراتور مپنا بازدید کردند و ضمن آشنایی با ابداعات مهندسان کشور در این حوزه مهم، بر استفاده حداکثری از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته داخلی در پروژه‌های صنعت گاز تاکید کردند.

کد خبر 453973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =