پشتیبانی از تولید با انجام به‌موقع فعالیت‌های حقوقی و قراردادی در زاگرس جنوبی

رئیس امور حقوقی و پیمان‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی هم‌زمان با روز وکیل مدافع از کاهش قابل‌ملاحظه پرونده‌های دعاوی و ساماندهی پیمان‌های سنواتی این شرکت با هدف پشتیبانی از تولید در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، امیر شاکری، گفت: در یک سال گذشته ۳۶ پرونده دعاوی حقوقی علیه این شرکت در دادگاه‌های مختلف جاری بود که با دفاع خوب کارشناسان امور حقوقی و ارائه مدارک مستند و قانونی، ۳۵ پرونده به نفع شرکت زاگرس جنوبی به پایان رسید.

وی در تشریح عملکرد یک‌ساله این اداره، ساماندهی حدود ۳۰ پرونده قراردادی سنواتی را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده عنوان کرد و گفت: با به سرانجام رسیدن این پرونده‌ها، حقوق قانونی شرکت به شکل مطلوب و در قالب تأمین کالا با نرخ‌های مندرج در پرونده احقاق شد.

رئیس امور حقوقی و پیمان‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، افزود: از دیگر اقدام‌های مؤثر این امور به‌منظور صیانت از بیت‌المال و حقوق شرکت، انجام مقدمات لازم به‌منظور بهره‌مندی همکاران حراست مناطق عملیاتی از اختیارات قانونی ضابطین دادگستری است که با مقام‌های قضایی استان هماهنگی شده است.

شاکری در ادامه اعمال نظارت حقوقی در اجرای فرآیندهای مناقصات و پیمان‌ها را یکی دیگر از مهم‌ترین و مؤثرترین فعالیت‌های انجام‌شده در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به مسئولیت سازمانی این اداره مبنی بر نظارت بر حسن اجرای فرآیند مناقصات، این امور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی‌، نسبت به تهیه دستورعمل‌ها و ابلاغ نکات قانونی به اداره‌ها متقاضی پیمان و نمایندگان کارفرما اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ مناقصه در این شرکت اجرایی شده است، گفت: در این مدت ۱۰ پیمانکار برای نخستین بار در مناقصه‌های شرکت کرده‌اند که این موضوع در فرآیند رقابت‌پذیری مؤثر بوده است.

رئیس امور حقوقی و پیمان‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، همچنین تهیه نقشه جامع مناطق عملیاتی پنج‌گانه زاگرس جنوبی در سیستم مختصات UTM را از دیگر فعالیت‌های مهم این اداره عنوان کرد و گفت: بر این اساس، سامانه‌ای برای مدیریت و واکاوی اطلاعات جغرافیایی خطوط لوله، تأسیسات، املاک تحصیل شده و حریم‌های آنها، تمامی جاده‌ها و راه‌های دسترسی چاه‌ها و موقعیت چاه‌های گازی در سیستم مختصات UTM ثبت شده است که افزون بر اطلاعات توصیفی، امکان ارائه نتایج در قالب نقشه، گزارش، جدول و نمودار را نیز دارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های کارشناسان این اداره در بازنگری تمامی فعالیت‌ها و کارهای شاخص انجام‌شده، گفت: جلوگیری از تعارض و تجاوز به ملک، کاهش اختلاف‌های ملکی و تعیین مساحت دقیق اراضی از دیگر مزایای ثبت اراضی این شرکت در سامانه UTM است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز، از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی را در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.

کد خبر 454127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =