۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر: 454137
تأسیسات نفتی آبادان و ماهشهر میزبان نویسندگان

جمعی از نویسندگان بنام کشور به همت اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و به میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از فعالیت‌های صنعت نفت در آبادان و ماهشهر بازدید کردند.

به گزارش شانا، جمعی از نویسندگان مطرح در حوزه دفاع مقدس با همراهی مسئولان اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، مجید شهیدی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محمد بنی سعید، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آبادان، مهدی رشیدی، رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان از مناطق عملیاتی صنعت نفت در آبادان، همچنین یادمان دفاع مقدس بازدید کردند.

هدف از این بازدید که از پنجم اسفندماه آغاز شد آشنایی نویسندگان با تاریخ صنعت نفت، فعالیت‎‌های جاری این صنعت در آبادان و ماهشهر، تلاش بی‌وقفه کارکنان و یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس برای نگارش مجموعه کتاب «در مسیر نفت» عنوان شد.

تدوین مجموعه کتاب «در مسیر نفت» با هدف آشنایی افکار عمومی با فرآیند صنعت نفت و دستاوردهای کارکنان این صنعت، در انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت برنامه‌ریزی شده است.

موزه‌های صنعت نفت از جمله بنزین‌خانه و کارآموزان، تأسیسات طرح فاز 2 پالایشگاه آبادان، اسکله صادراتی ماهشهر، جرثقیل اکوان در تأسیسات دریایی یارد خرمشهر و در ادامه مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی و گلزار شهدای آبادان در این سفر سه روزه مورد بازدید قرار گرفت.

نویسندگان در جریان این سفر با حضور در کرانه رود بهمنشیر و گفت‌وگو با سردار عبدالحسین بنادری، فرمانده وقت سپاه آبادان در شکست حصر این شهر خاطرات حضور خود، همچنین جان‌فشانی دیگر رزمندگان را در جبهه‌های حق علیه باطل زنده کردند.

کد خبر 454137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =