جمع‌آوری ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل در ۲ سال آینده

وزیر نفت گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل در یک تا دو سال آینده جمع‌آوری و به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در ارتباط تلفنی با بخش خبر نیمروزی شبکه یک سیما درباره قراردادهای جمع‌آوری گازهای مشعل که امروز میان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و شرکت‌های داخلی امضا شد، اظهار کرد: متأسفانه هم‌اکنون حدود ۴۰ میلیون مترمکعب و نزدیک به دو فاز پارس جنوبی گازهای مشعل در کشور می‌سوزد که بیشتر مربوط به گازهای‌ میدان‌های نفتی در حال تولید در استان خوزستان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نفت دولت سیزدهم برای جمع‌آوری و تعیین تکلیف گازهای همراه نفت، در مورد هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل که امروز شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های فرآورش گاز منعقد کرد، افزود: این قراردادها به ارزش ۴۷۰ میلیون یورو همسو با اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون انجام شد که بیشتر متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وزیر نفت تأمین خوراک را از دغدغه‌های فعالان صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل در یک تا دوسال آینده جمع‌آوری و با فرآورش در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

کد خبر 454221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =