برگزاری نشست کارگروه مواد زائد تولیدی شرکت پایانه‌های نفتی

نشست کارگروه ضایعات و مواد زائد تولیدی شرکت پایانه‌های نفتی ایران با حضور مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران و مدیران و رؤسای شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خارک برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، حمیدرضا شاهدوست، رئیس کارگروه اسلج تولیدی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این نشست اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی محیط زیستی به‌عمل‌آمده و تأکید ویژه مدیرعامل به‌منظور صیانت از محیط‌زیست و توسعه پایدار در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان حفاظت محیط‌زیست و شرکت ملی نفت ایران، تعیین تکلیف لجن‌های نفتی و مواد زاید تولیدی ناشی از پسماندهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از اقدام‌های گذشته و آخرین وضع لجن‌های نفتی در پایانه نفتی خارک به بررسی وضع حوضچه‌های نفتی شرقی و غربی و روش‌های معامله لجن‌ها و پاکسازی حوضچه‌ها پرداخت و افزود: در صورت امکان انتقال لجن‌های نفتی مخازن ذخیره‌سازی، افزون بر کمک به پاکسازی محیط زیست، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام نیز افزایش خواهد یافت.

عباس رزمی،  مدیربهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران هم در این نشست با تأکید بر اینکه رویکرد مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفتن منافع ملی و حفظ محیط زیست بوده و این رویکرد باید در موضوع  لجن‌ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران نیز با این رویکرد هرگونه کمک و پشتیبانی را از شرکت‌های تابع به عمل خواهد آورد.

صنایع نفتی در سراسر دنیا روزانه مقادیری پسماند تولید می‌کنند که باید به‌منظور حفظ محیط‌ زیست و ایجاد ارزش‌افزوده، این مواد زاید بازیافت و استفاده شود.

کد خبر 454252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =