افزایش تولید محصولات جانبی پالایشگاه ایلام/ قابلیت اطمینان بیش از ۹۹ درصدی در زمستان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش قابل توجه تولید محصولات جانبی این شرکت در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: این شرکت ضمن توجه به پایداری تولید، توانسته است برای دومین سال پیاپی در زمینه افزایش تولید محصولات جانبی خود گام‌های مؤثری بردارد.

روح‌الله نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا از افزایش ۲۸۰ درصدی تولید گاز اتان در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: شرکت پالایش گاز ایلام همسو با توجه به تأمین پایدار خوراک صنایع پایین‌دستی تلاش خود را در زمینه تولید این محصول دوچندان کرده است. 

وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی تولید گوگرد و ۱۴۵ درصدی گاز مایع خام در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این واحد صنعتی اظهار کرد: گوگرد تولیدی این پالایشگاه با ۹۹.۹۸ درصد خلوص از خالص‌ترین و با کیفیت‌ترین گوگردهای‌های تولیدی در سطح کشور است که عمده مصرف آن در صنایع داخلی است‌ و گاز مایع خام به‌عنوان خوراک مصرفی در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید و برای مصرف در واحد الفین پتروشیمی ایلام ارسال شده است.

نوریان با بیان اینکه سالانه ۱۳۰ هزار تن گاز اتان ،۲۳۰ هزارتن گاز مایع خام، ۷۰ هزارتن گوگرد و یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در این واحد صنعتی تولید می‌شود، گفت: پالایشگاه گاز ایلام به‌منظور گازرسانی مطلوب به استان ایلام طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه سه محصول اتان، میعانات گازی و گاز مایع به‌عنوان خوراک پتروشیمی ایلام سبب اشتغال‌زایی هرچه بیشتر در استان شده است، ادامه داد: گاز اتان به‌عنوان یکی از تولیدات پنجگانه پالایشگاه گاز ایلام با خلوص بیش از ۹۹ درصد یکی از محصولات ارزشمند این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه قابلیت اطمینان پالایشگاه گاز ایلام در دی‌ماه از مرز ۹۹ درصد عبور کرده است، افزود: به‌منظور آمادگی برای فصل زمستان و افزایش قابلیت دسترسی این پالایشگاه تعمیرات اساسی سالانه طبق برنامه‌ریزی مصوب از پیش‌تعیین‌شده به‌صورت کامل انجام شده است.

نوریان تصریح کرد: با انجام تعمیرات پیشگیرانه و پایش‌های دقیق شاهد افزایش قابلیت اطمینان این پالایشگاه به ۹۹.۲ درصد در فصل سرد امسال بودیم که این مهم سبب پایداری تولید و گازرسانی شده است، همچنین قابلیت اطمینان در شرکت‌های پالایشی بیانگر میزان پایداری تجهیزات ردیف‌های گازی است که خوشبختانه در این واحد صنعتی این شاخص بالاتر از هدف تعیین‌شده قرار گرفته است.

وی به اقدام‌های انجام‌شده همسو با افزایش قابلیت اطمینان این پالایشگاه اشاره و اظهار کرد: بهره‌برداری اثر بخش، انجام تعمیرات پیشگیرانه، دوره‌ای و اساسی، تحلیل ریشه‌ای خطاها، اجرای طرح‌های اصلاحی و بازرسی مؤثر در کنار رعایت کامل اصول ایمنی از عوامل افزایش این شاخص است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه افزایش قابلیت اطمینان پالایشگاه سبب تولید پایدار، بهره‌ور و اثربخش و کاهش خطرها، هزینه‌ها و افزایش تولید محصولات شده است، گفت: با راه‌اندازی فاز دوم این پالایشگاه ۵۰ درصد به تولیدات آن افزوده می‌شود و خوراک از ۶.۸ به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب می‌رسد و تولید محصولات پنج‌گانه ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 454336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =