وزارت نفت معطل توافق هسته‌ای در وین نمی‌ماند/ هر دو تا سه هفته یک قرارداد نفتی با منابع مالی داخلی امضا می‌شود

وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت خود را معطل مذاکرات برای حصول توافق هسته‌ای در وین نمی‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از توان مالی بانک و شرکت‌های داخلی و گاه شرکت‌های خارجی پروژه‌های صنعت نفت را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی ظهر امروز یکشنبه (۱۵ اسفند) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس (مهرآران - فسا - شیراز) و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر در بعضی پروژه‌های توسعه‌ای کشور از منابع مالی خارجی استفاده شده است، گفت: به‌زودی جزئیات این قراردادها در صورت نیاز منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه خط لوله ۴۴۵ کیلومتری پارس (مهرآران - فسا - شیراز) با استفاده از منابع مالی بانک تجارت ساخته می‌شود، گفت: این پروژه نیز همچون دیگر پروژه‌هایی که در ماه‌های اخیر قراردادشان امضا شده با پشتیبانی منابع داخلی پیش می‌رود؛ امروز بانک‌ها به جای اینکه منابع خود را وارد عرصه بنگاه‌داری کنند می‌توانند وارد پروژه‌های صنعت نفت شوند.

وزیر نفت با اشاره به امضای قراردادهای طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت در هفته گذشته با استفاده از منابع مالی هلدینگ خلیج فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها هر دو تا سه هفته یک قرارداد صنعت نفت با استفاده از منابع مالی داخلی امضا می‌شود.

اوجی ضمن تشکر از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌های نفت و گاز این استان، گفت: طی ماه‌های اخیر مجلس پشتیبانی خوبی از وزارت نفت برای امضای قراردادهای توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه اخیر وزارت نفت با استفاده از منابع داخلی و خارجی ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد توسعه میدان‌های نفت و گاز را امضا کرده است، گفت: به‌زودی قرارداد توسعه یکی از میدان‌های نفت و گاز کشور را همراه با زنجیره ارزش افزوده‌اش با کنسرسیوم بانک‌های داخلی امضا خواهیم کرد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در سال ۱۴۰۱ وارد کننده بنزین می‌شویم، تصریح کرد: با تدابیر انجام شده و حمایت نمایندگان مجلس این اتفاق رخ نمی‌دهد.

کد خبر 454347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =