مذاکره آمریکا و ونزوئلا درباره کاهش تحریم‌های کاراکاس

برخی منابع اعلام کردند که آمریکا و ونزوئلا درباره کاهش تحریم‌های نفتی علیه کاراکاس گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنج منبع اعلام کردند که مقام‌های ایالات متحده و ونزوئلا درباره کاهش تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا گفت‌وگو کرده‌اند. در نخستین مذاکرات دوجانبه عالی‌رتبه این دو کشور در سال‌های اخیر پیشرفت کمی در جهت دستیابی به توافق صورت گرفته است، زیرا واشنگتن به‌دنبال جدا کردن روسیه از یکی از متحدان کلیدی این کشور است.

یک منبع در واشنگتن گفت که مقام‌های آمریکایی این دیدار را فرصتی برای ارزیابی این مسئله می‌دانند که آیا ونزوئلا، یکی از نزدیک‌ترین متحدان روسیه در آمریکای لاتین، حاضر است از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به‌دلیل تهاجم او به اوکراین فاصله بگیرد یا خیر.

واشنگتن همچنین خواهان شناسایی منابع جایگزین نفت روسیه - در صورت تحریم صنعت انرژی مسکو - است. اگر واشنگتن تحریم‌ها را کاهش دهد، ونزوئلا می‌تواند صادرات نفت خام را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد که تمایل ایالات متحده برای تعامل مجدد، پس از سال‌ها اجتناب از چنین تماسی، فرصتی برای نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا باشد.

کاراکاس از این مذاکرات برای کاهش تحریم‌های آمریکا استفاده کرده است.

دو منبع جداگانه گفتند: ونزوئلا در روزهای اخیر از مسکو خواسته است درآمدهای نفتی چند بانک روسیه را که در فهرست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند و شرکت دولتی نفت پدوسا و وزارت دفاع ونزوئلا در آنها حساب‌ دارند، آزاد کند.

کد خبر 454417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =