عرضه نفت ونزوئلا در صورت مجوز آمریکا افزایش می‌یابد

اتاق نفت ونزوئلا اعلام کرد که این کشور می‌تواند در صورت صدور مجوز از سوی آمریکا تولید نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، اتاق نفت ونزوئلا روز جمعه (۲۰ اسفندماه) اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده درخواست شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) برای فروش نفت خام این کشور را صادر کند، تولید نفت ونزوئلا حداقل ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

رینالدو کوینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا در این باره گفت: این افزایش تولید سبب می‌شود عرضه نفت این عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که بر اساس آمار رسمی در ماه ژانویه امسال به‌طور میانگین ۷۵۵ هزار بشکه در روز بوده است، به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نزدیک شود.

مقام‌های آمریکایی در ازای هرگونه توافق برای تسهیل تحریم‌های تجارت نفت ونزوئلا، از این کشور خواسته‌اند بخشی از نفت صادراتی خود را به آمریکا ارسال کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین ممنوع اعلام کرد.

دیپلمات‌های آمریکایی در تلاش برای تأمین انرژی در سراسر جهان هستند تا بتوانند اختلال ایجادشده در صادرات نفت و گاز روسیه به‌دلیل تحریم‌ها یا جنگ را جبران کنند.

مقام‌های آمریکایی روز شنبه (۱۴ اسفندماه) برای نخستین بار در چند سال اخیر در دیداری دوجانبه، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ در تحریم نفتی آمریکا قرار دارد و اگر این تحریم‌ها لغو شوند، می‌تواند دوباره نفت خود را صادر کند.

کوینترو تصریح کرد: حتی اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا تنها برای بعضی از معاملات کاهش یابد، این کشور سرانجام می‌تواند یک میلیون بشکه در روز به تولید اضافه کند.

این در حالی است که کارشناسان خوش‌بینی‌ کمتری به افزایش میزان صادرات ونزوئلا دارند زیرا این کشور نیازی مبرم به دکل‌های حفاری و سرمایه هنگفت دارد.

کارشناسان کمتر به این پیش‌بینی‌ها خوش‌بین هستند زیرا نیاز فوری به افزایش دکل‌های حفاری و سرمایه‌گذاری هنگفت سبب می‌شود افزایش تولید ونزوئلا محدود باشد.

کد خبر 454629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =