فقرزدایی در کشور از مسیر توسعه بخش انرژی می‌گذرد

رئیس اندیشکده نفت و انرژی دانشگاه امام صادق (ع) بر ضرورت حمایت صنعت نفت از این اندیشکده تأکید کرد و گفت: فقرزدایی در کشور فقط با توسعه بخش انرژی ممکن است.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین گشایش اندیشکده نفت و انرژی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با حضور جمعی از مدیران اندیشکده و وزارت نفت صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در سالن آیت‌الله مهدوی‌کنی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

مهدی صادقی، رئیس اندیشکده نفت و انرژی در این آیین با اشاره به اینکه در حیطه نفت و انرژی در دو دهه گذشته دوره‌های مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفت و گاز و  اقتصاد نفت و گاز با دو گرایش در دانشگاه امام صادق برگزار شده است، گفت: این دوره‌ها سبب مباهات دانشگاه است و امیدواریم با ظرفیت‌های ایجادشده به صنعت نفت و انرژی کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این دو دوره بحث‌های کاربردی و عملیاتی دارد و به‌طور معمول در حوزه اقتصاد بیشتر مباحث تئوری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های داخل دانشگاه اقتصاد ضرورت دارد از ظرفیت این فارغ‌التحصیلان در مقاطع‌ مختلف در صنعت نفت استفاده شود.

ضرورت حمایت صنعت نفت از اندیشکده نفت و انرژی دانشگاه امام صادق

رئیس اندیشکده نفت و انرژی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت متخصصان و فارغ‌التحصیلان ما را به فکر ایجاد اندیشکده نفت و انرژی انداخته است، افزود: موفقیت این اندیشکده منوط به حمایت‌های صنعت نفت است. این اندیشکده فراسیاسی، فراجناحی، فرادانشگاهی و فراشرکتی است و ما احساس می‌کنیم که به لحاظ ظرفیت‌های تخصصی در کشور در حیطه نفت و گاز حداقل می‌توانیم به منطقه خدمات و مشاوره بدهیم.

صادقی با ابراز امیدواری برای هماهنگی نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: یکی از چالش‌های صنعت نفت ناهماهنگی نظام اقتصادی با صنعت است. برای نمونه بانک‌ها در توسعه صنعت نفت هماهنگی ندارند.

وی با بیان اینکه نظام پولی کشور تسهیلاتی که به نفت می‌دهد در ظاهر ۱۹ درصد، اما در باطن ۲۷ درصد است و این‌گونه نمی‌توان انتظار توسعه داشت، اظهار کرد: اگر بنای توسعه کشور داریم باید خود را با توسعه تنظیم کنیم. این موضوع در همه حوزه‌ها صدق می‌کند.

رئیس اندیشکده نفت و انرژی فقرزدایی را در گرو توسعه بخش انرژی کشور دانست و گفت: با هماهنگی نظام اقتصادی می‌توان توسعه بخش انرژی کشور را شاهد بود که این مسیر فقرزدایی در کشور است.

کد خبر 454529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =