۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 454539
توقف تدریجی واردات نفت انگلیس از روسیه

بریتانیا تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت از روسیه را به‌تدریج متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، انگلیس برای مجازات مسکو به‌دلیل تهاجم به اوکراین، تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه را متوقف خواهد کرد و ممنوعیت واردات گاز طبیعی را هم در نظر خواهد گرفت و در این زمینه به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا ملحق خواهد شد.

انگلیس و دیگر کشورها برای واکنش جهانی به جنگ روسیه و اوکراین، به‌دنبال راه‌هایی برای محروم کردن مسکو از درآمدش هستند و قصد دارند با خودکفایی بیشتر، واردات انرژی از روسیه را بکاهند.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی بریتانیا، در این باره گفت که انگلیس همچنین در حال بررسی گزینه‌هایی برای پایان دادن به واردات گاز از روسیه است که تنها حدود ۴ درصد از مجموع واردات گاز این کشور را تشکیل می‌دهد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اظهار کرد: به‌منظور وارد کردن یک ضربه اقتصادی دیگر به رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه - پس از تهاجم غیرقانونی مسکو به اوکراین - انگلیس تا پایان سال جاری میلادی وابستگی به نفت روسیه را پایان خواهد داد و این اقدام همسو با تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اطمینان داریم که می‌توانیم با همکاری با صنعت در طول سال به این هدف دست یابیم و این بازه زمانی به شرکت‌ها فرصت می‌دهد با این تغییرها سازگار شوند و اطمینان یابیم که با این اقدام مصرف‌کنندگان آسیب نمی‌بینند.

همچنین کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) برنامه‌هایی را برای کاهش دوسوم وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه در سال جاری میلادی و پایان دادن به وابستگی این اتحادیه به عرضه سوخت روسیه پیش از سال ۲۰۳۰ منتشر کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز سه‌شنبه و اندکی پس از اعلام انگلیس، در تلافی تهاجم روسیه به اوکراین، واردات نفت و انرژی از روسیه را ممنوع و با تأکید بر حمایت هر دو حزب آمریکا از این اقدام اعلام کرد این تصمیم قیمت‌های انرژی را در آمریکا افزایش می‌دهد.

کد خبر 454539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =