تلاش‌های گروه ۷ برای محدود کردن قیمت نفت روسیه

یک مقام دولت آلمان از تصمیم کشورهای عضو گروه ۷ درباره اعمال محدودیت بر قیمت و واردات نفت روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام دولت آلمان روز شنبه (چهارم تیرماه) اندکی پیش از آغاز نشست سالانه سه روزه گروه ۷ گفت سران گروه هفت کشور ثروتمند در حال برگزاری گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای درباره امکان محدود کردن واردات نفت روسیه هستند.

این پیشنهاد بخشی از گفت‌وگوهای گسترده‌تر گروه ۷ درباره نحوه اعمال فشار بیشتر بر روسیه به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین بدون افزایش فشارهای تورمی جهان است.

پیش‌بینی می‌شود جنگ اوکراین، کمبود انرژی و موادغذایی و چشم‌انداز تیره اقتصاد جهان موضوع‌های غالب دستورکار این نشست باشند، نشست امسال در کاخ الماو برگزار می‌شود که یک استراحتگاه قلعه‌ای در ارتفاعات آلپ در جنوب آلمان است.

هم‌اکنون آمریکا، کانادا و بریتانیا واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند، این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا نیز با تحریم این کشور موافقت کرده‌اند و این تحریم‌ها تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به‌عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اجرایی خواهد شد.

با این حال، با افزایش شدید قیمت انرژی، غرب نگران است چنین تحریم‌هایی در عمل ضربه‌ای به جنگ روسیه وارد نکند زیرا این کشور حتی با وجود کاهش مقدار صادرات نیز درآمد بیشتری دارد.

به گفته مسئولان، اعمال محدودیت قیمت می‌تواند این معضل را حل و از کاهش بیشتر عرضه نفت و افزایش تورم جلوگیری کند، اما مؤثر بودن این اقدام نیازمند مشارکت واردکنندگان بزرگی مانند هند و چین است.

این مقام مسئول گفت: ما در مسیر خوبی برای رسیدن به توافق قرار داریم.

به گفته وی، گروه ۷ همچنین در حال گفت‌وگو درباره نیاز به ادغام اهداف بلندپروازانه تغییرات اقلیمی با نیاز بعضی از کشورها به اکتشاف میدان‌های جدید گازی است زیرا اروپا عجله دارد وابستگی خود را از واردات گاز روسیه کاهش دهد.

کد خبر 458623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =