جمهوری اسلامی از برکات خون شهدا با قدرت ایستاده است

وزیر نفت در دیدار با رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: از برکات خون شهدا، جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده است.

به گزارش شانا، جواد اوجی، امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در دیدار با رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن که با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پیام کهتری، مدیرکل دفتر وزارتی و علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به لطف خدا و با تلاش همه همکارانم، صنعت نفت جمهوری اسلامی سرافراز شد. همکارانم در همه بخش‌ها سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار حسین سلامی تأکید کرده‌اند که مسائل منطقه و جهان را رصد می‌کنیم. خط مقدم مقابله با آمریکا صنعت نفت است. آمریکایی‌ها و کشورهای غربی تلاش کردند که در حوزه صنعت نفت، تولید و صادرات را دچار مشکل کنند. در محاسبات خود در تلاش بودند با اختلال در تولید، امنیت انرژی کشور را با مخاطره روبه‌رو کنند. از سوی دیگر، تلاش کردند از صادرات نفت ایران نیز جلوگیری کنند و درآمدهای ارزی را با مشکل مواجه کنند که در هیچ‌کدام از این حوزه‌ها موفق نشده‌اند.

برای سامانه سوخت همه پای کار آمدند

وزیر نفت در ادامه با اشاره به مدیریت اختلال در سامانه سوخت تأکید کرد: برنامه‌ای که دشمنان در حوزه سامانه سوخت تدارک دیده بودند نیز با شکست مواجه شد.

اوجی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند با اختلال در سامانه سوخت، 4 هزار و ۴۰۰ جایگاه کشور را از مدار خارج کنند. با این حال با فراخوان و بسیج همه بخش‌های صنعت نفت این برنامه آنها نیز موفقیت‌آمیز نبود.

وی با بیان اینکه همه مجموعه‌های صنعت نفت پای کار آمدند، افزود: در ساعت‌های اولیه، ۶۰۰ تا ۷۰۰ جایگاه کلیدی به مدار بازگشت. این میزان تا پایان شب به ۱۳۰۰ جایگاه رسید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه با حضور در برخی از جایگاه‌ها، از صبوری مردم قدردانی کردم، گفت: در سه روز نخست، حدود 3 هزار جایگاه به مدار بازگشت و نقشه‌ای که دشمنان در سر داشتند اجرایی نشد.

مدیریت سوخت زمستانی و جلوگیری از خاموشی برق

اوجی اعلام کرد: در بحث تولید، صادرات و درآمدهای ارزی حاصل از آن نیز نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش هستیم.

وی یادآور شد: امسال با همکاری همه بخش‌های صنعت نفت، قطعی گاز نداشتیم. در حوزه برق نیز با مدیریت و تأمین سوخت، خوشبختانه قطعی ثبت نشد، در حالی که سال گذشته شاهد خاموشی در این حوزه بودیم.

گزارش رئیس‌جمهور در مجمع خبرگان رهبری

محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به دیدار با آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، در مجمع خبرگان رهبری گزارشی در حوزه سوخت‌رسانی زمستانی و امضای قرارداد میدان‌های مشترک نفتی ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: آیت‌الله کعبی تأکید کرده‌اند که پس از ارائه گزارش رئیس‌جمهوری، دریافتیم کارهای زیربنای خوبی در وزارت نفت اجرایی شده است.

ثبت اتفاق‌هایی بزرگ در وزارت نفت دولت سیزدهم

رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این دیدار گفت: در وزارت نفت دولت جدید اتفاق‌های بزرگی رخ داده که به‌دلیل این اقدام‌ها از مجموعه صنعت نفت قدردانی می‌کنم.

وی تأکید کرد: کشورهای خارجی در تلاش بودند صادرات نفت را کاهش و به پایین‌ترین سطح خود برسانند اما موفق نشدند.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: از سوی دیگر در حوزه بازگشت درآمدهای نفتی نیز به‌دنبال ایجاد اختلال بودند با این حال بر اساس مستندات با روی کار آمدن دولت جدید، درآمدهای نفتی به‌طور کامل به کشور بازگردانده می‌شود.

احمدی‌روشن در ادامه با اشاره به بخشی از فرمایشات سال ۹۶ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حرم رضوی گفت: رهبری تأکید داشتند که «ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته» است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آیت‌الله رئیسی به‌عنوان یک نیروی انقلابی، برآمده از خواست و اراده مردم در حال خدمت است. این نیروی انقلابی و پرتحرک بر کشور مسلط شده و کارها پیش می‌رود.

پدر احمدی‌روشن خطاب به وزیر نفت گفت: کارآمدی و مدیریت نیروهای انقلابی در بحث عبور از فصل سرما، جلوگیری از خاموشی‌ها و مدیریت تأمین سوخت کشور قابل تقدیر است.

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه خوشبختانه جوانان نخبه این کشور در صنعت نفت به‌کار گرفته شده‌اند، گفت: از شما و همکارانتان در صنعت نفت به‌دلیل اقدام‌های اخیر تشکر می‌کنم.

کد خبر 454553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =