پالایشگاه کرمانشاه عنوان «صنعت سبز» را از آن خود کرد

پالایشگاه کرمانشاه بار دیگر موفق به دریافت عنوان «صنعت سبز» شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت کرمانشاه، محمدرضا امامی‌نیا، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در این باره اظهار کرد: در جریان برگزاری بیست‌وسومین همایش تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به‌صورت ارتباط زنده تلویزیونی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، عنوان «صنعت سبز» باز هم به پالایشگاه کرمانشاه رسید.

وی گفت: توفیق دریافت لوح و تندیس صنعت سبز سال را مرهون همکاری متقابل کارشناسان حفاظت محیط‌ زیست استان و کارکنان شرکت پالایش نفت کرمانشاه می‌دانیم. رعایت استانداردهای محیط زیستی، رسالت حرفه‌ای است که افزون بر تأمین منافع سازمان، سلامت و امنیت همگان مانند همشهریان و خانواده‌های کارکنان پالایشگاه که در مجاورت این تاسیسات اسکان دارند را در نظر دارد. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه ادامه داد: رعایت استانداردهای محیط زیستی، ایجاد سیستم پایش لحظه‌ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه و راهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی از جمله شاخص‌های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهینامه مهارت‌های محیط زیستی از دیگر شاخص‌های اختصاصی انتخاب واحدهای صنعت سبز بود که شرکت پالایش نفت کرمانشاه با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت تندیس واحد نمونه صنعت سبز کشور شد.

امامی‌نیا تصریح کرد: انتخاب پالایشگاه کرمانشاه به‌عنوان صنعت سبز کشور درحالی انجام شد که شرکت‌های پالایش در مبحث آلایندگی معمولا جزو صنایع پرخطر تعریف می‌شوند، اما پالایشگاه کرمانشاه به دلیل رعایت همه نکات محیط زیستی بار دیگر مانند سال‌های گذشته موفق به دریافت این نشان و تندیس ارزشمند شد.

وی یادآور شد: پساب صنعتی تولیدی شرکت پس از تصفیه و با توجه به رعایت استانداردهای زیست محیطی در مصارف آبیاری فضای سبز محوطه پالایشگاه استفاده می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: بهره‌گیری از نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه از دیگر موارد حائز اهمیت در مباحث محیط زیستی است که از این سیستم در بحث گرم کردن آب و گرمایش رستوران و باشگاه ورزشی پالایشگاه استفاده می‌شود.

امامی‌نیا بیان کرد: بازیافت لجن‌های نفتی به‌وسیله کاتالیست برای نخستین‌بار  در این شرکت انجام شده است که این مهم نیز از مباحث اصلی حوزه محیط زیست است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پالایشگاه کرمانشاه در مرکز شهر واقع شده است لذا نگاه مدیران این مجموعه همواره رعایت کامل همه استانداردهای محیط زیستی بوده و هست.

براساس این گزارش، بهمن ماه امسال معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور طی بازدید خود از شرکت پالایش نفت کرمانشاه ضمن ابراز رضایت از عملکرد محیط زیستی این شرکت تأکید کرد که پالایشگاه کرمانشاه از نظر رعایت بسیاری از شاخص‌های محیط زیستی در رتبه مناسب قرار دارد و چند بار به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده است.

کد خبر 454571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =