ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه به ۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

ظرفیت پالایش نفت پالایشگاه کرمانشاه به‌دنبال اجرای عملیات پروژه افزایش ظرفیت و توسعه کیفی فرآورده‌های نفتی، به ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، فرهاد کاویانی، مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت این پالایشگاه که امروز (شنبه، ۲۵ تیرماه) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه در محل این مجموعه صنعتی برگزار شد، گفت: با اجرای پروژه توسعه‌ای پالایشگاه کرمانشاه، افزون بر افزایش ظرفیت، کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه از جمله بنزین، گازوئیل و نفت سفید به‌ نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و به سطح یورو ۵ اروپا می‌رسد، افزون بر این مقدار تولید نفت کوره از ۵۰ درصد به ۲۲ درصد کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در پالایشگاه کرمانشاه طرح‌هایی از جمله راه‌اندازی بخش تقطیر در خلأ، تصفیه هیدروژنی، حذف بنزن از بنزین، تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون، تولید هیدروژن، تأمین آمین، تصفیه آب‌های ترش، بازیافت گوگرد و تصفیه گازهای اسیدی اجرا خواهد شد که همه آنها برای ارتقای کیفیت محصولات لازم و ضروری است.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۸ با طراحی پالایشگاه جدید، ظرفیت در این واحد پالایشی به روزانه ۱۵ هزار بشکه رسید، افزود: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی با ایجاد تحولاتی در پالایشگاه که آن زمان در ساده‌ترین نوع بود، ظرفیت پالایشی به ۲۲ تا ۲۵ هزار بشکه در روز رسید.

کاویانی با اشاره به لزوم اجرای چند پروژه برای تکمیل پالایشگاه یادآور شد: با واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی، مسائل مهمی از جمله تحقیق و توسعه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و مسائل محیط زیستی با جدیت مورد توجه قرار گرفت.

وی اجرای طرح توسعه‌ای را برای ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه کرمانشاه ضروری دانست و گفت: این پروژه قرار است ظرف مدت سه سال اجرا شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه در زمان ساخت برای ۳ هزار نفر، در زمان بهره‌برداری برای ۲۰۵ نفر به‌صورت مستقیم و هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

کد خبر 459454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =